- För 32 minuter sedan.
Semester, då knasar såklart bilen så att man inte kan åka iväg...
De verkstäder jag brukar använda mig av är stängda 3 veckor till.
V70 D5 2013 AWD BSR steg1
D5244T15, TF-80SC
23.000 mil
Felkoder
ECM-P029900 - Turbo/kompressor A, undertryck.
ECM-P00BD00 - Mass- eller volymluftflöde A krets intervall/prestanda - luftflöde för högt.
Den verkar bara gå i limp-mode när den blivit riktigt varm (ej överhettad) så korta sträckor går fint att köra men åker
jag ut på motorvägen kommer jag kanske 2 mil och så kommer "motorsystem serv. erfordras".
Låter jag bilen stå 10 minuter så startar den och jag kan köra vidare men felkoderna återkommer snart igen.
Tycker även att bilen känns slö/seg.
Batteriet är nytt och har bra värden. Kollat slangar efter sprickor och läckor så gott jag kan, rengjort map-sensorn och känt på wastegaten.
Jag har en eftermarknads map-sensor liggandes som jag kan testa med men blev avrådd av en bilmeck från att byta till eftermarknads.
Han tyckte det var bättre att rengöra den gamla än att byta ut den.
Kan en trasig magnetventil vara orsaken till detta eller är jag helt fel ute?
/Sthlm
De verkstäder jag brukar använda mig av är stängda 3 veckor till.
V70 D5 2013 AWD BSR steg1
D5244T15, TF-80SC
23.000 mil
Felkoder
ECM-P029900 - Turbo/kompressor A, undertryck.
ECM-P00BD00 - Mass- eller volymluftflöde A krets intervall/prestanda - luftflöde för högt.
Den verkar bara gå i limp-mode när den blivit riktigt varm (ej överhettad) så korta sträckor går fint att köra men åker
jag ut på motorvägen kommer jag kanske 2 mil och så kommer "motorsystem serv. erfordras".
Låter jag bilen stå 10 minuter så startar den och jag kan köra vidare men felkoderna återkommer snart igen.
Tycker även att bilen känns slö/seg.
Batteriet är nytt och har bra värden. Kollat slangar efter sprickor och läckor så gott jag kan, rengjort map-sensorn och känt på wastegaten.
Jag har en eftermarknads map-sensor liggandes som jag kan testa med men blev avrådd av en bilmeck från att byta till eftermarknads.
Han tyckte det var bättre att rengöra den gamla än att byta ut den.
Kan en trasig magnetventil vara orsaken till detta eller är jag helt fel ute?
/Sthlm
V70II D5 Summum AWD -13 Polestar