Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Klabbe7912
Hej
Efter spridarbyte på cylinder 3 har den blivit otroligt seg att kallstarta precis som att den inte har något bränsletryck.
den visar inga felkoder öht och går som den ska då den väl har startat.
Nån som har några ideer?
av KalleJ
Lite osäker på om det går, men mät bränsletrycket i fuelrailen innan start. Kommit in luft?
Rengör spjällhuset annars om det inte gjorts på länge.
av Klabbe7912
Vet inte riktigt hur luften ska ha kommit in då vi kört med den en vecka nu efter spridarbytet, då borde all eventuellt luft vara borta tkr jag, jag har även provat att lyfta av batteriet och plugga ur ECUn i en timme men den tar ändå en duktig stund på sig att starta, men startar man den och stänger av och sen startar igen då studsar den igång direkt.
av KalleJ
Tappar trycket över natten då. Vart sitter backventilen? Ny pump i värsta fall då ju.
Kolla att temp sensorerna fungerar.
av Klabbe7912
Känns konstigt om det skulle vara pumpen, den gick som en klocka tills spridarna gav upp, 2 är alltså bytta dem andra 3 är ultraljudstvättade, känns nästan som jag måste ha kommit emot nåt då jag höll på men kan inte hitta nåt och börjar bli lagom irriterad. :/
av KalleJ
Inte själva pumpen men trycket ska ligga kvar ett tag efter att man stängt av motorn. Sitter ju någon backventil någonstanns efter pumpen.
Hjälper inte att starta tändningen i läge två ett tag innan du startar motorn? Så att pumpen redan byggt upp tryck.
(Tryck start utan fot på bromsen)

Det visade sig iallafall att skruvarna fanns som r[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag slog in mitt vin-nr och fick reda på att[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Det är väl Core som har mindre belysni[…]

slungdiff på 945

Har en -98 945 fulltrycks turbo med SE paket, hur […]