- mån 07 dec 2020, 21:36
Hej!
Har fått ett väldigt konstigt problem på min xc70 d4 automat 2016, vid färd började bilen varna på allt som det går att varna på
ESC, kollisionsvarning, motorlampa, parkering, airbag, kyltemperatur o. S. V service erfodras
Bilen började hacka och rycka tills den tillslut dog...
Försökte starta om den men stod "sätt parkering i läge P" även fast den var det
Tillslut startade den iaf men varnade fortfarande en massa
Har varit in med felkodsläsare och var ca 60 felkoder på diverse
Nytt batteri och kollat och rengjort vid plus och jordsidan. Ingen skillnad.
Något jag upptäckte var att när man raderar felkoderna och kör så kommer felkoderna upp i samband när man svänger åt vänster, likaså kommer felkoderna i olika slag vid stillastående med D och svänger ratten åt vänster.
Svänger jag höger fungerar det och inga nya felmeddelanden kommer....
Vid färd likadant där, svänger jag vänster börjar olika felmeddelanden dyka upp, bilen tappar kraft, servostyrning, hastighetsmätaren åker upp och ner och bilen reagerar långsamt på gaspådrag o. S. V
Har kollat alla kontakter och säkringar där jag hittat, vid t. Ex Cem efter ärga och lösa kontakter
Blir inte klok på vad det kan vara, några som hört talas om det här felet
Har fått ett väldigt konstigt problem på min xc70 d4 automat 2016, vid färd började bilen varna på allt som det går att varna på
ESC, kollisionsvarning, motorlampa, parkering, airbag, kyltemperatur o. S. V service erfodras
Bilen började hacka och rycka tills den tillslut dog...
Försökte starta om den men stod "sätt parkering i läge P" även fast den var det
Tillslut startade den iaf men varnade fortfarande en massa
Har varit in med felkodsläsare och var ca 60 felkoder på diverse
Nytt batteri och kollat och rengjort vid plus och jordsidan. Ingen skillnad.
Något jag upptäckte var att när man raderar felkoderna och kör så kommer felkoderna upp i samband när man svänger åt vänster, likaså kommer felkoderna i olika slag vid stillastående med D och svänger ratten åt vänster.
Svänger jag höger fungerar det och inga nya felmeddelanden kommer....

Vid färd likadant där, svänger jag vänster börjar olika felmeddelanden dyka upp, bilen tappar kraft, servostyrning, hastighetsmätaren åker upp och ner och bilen reagerar långsamt på gaspådrag o. S. V
Har kollat alla kontakter och säkringar där jag hittat, vid t. Ex Cem efter ärga och lösa kontakter
Blir inte klok på vad det kan vara, några som hört talas om det här felet

Senast redigerad av 1 Whatswrongplz, redigerad totalt 0 gånger.