- lör 05 sep 2020, 12:15
Halloj!
Lite allmän översyn av min och frugans V70 resulterade ett stort frågetecken i mitt huvud. Instruktionsboken var inte mycket till hjälp heller, därför vänder jag mig till er.
Jag har en V70 MY11 D3 automat Summum.
När jag öppnade motorhuven på min bil så hittade jag diverse påfyllningsmöjligheter. Ja, inkl motoroljans också.
Men inte en mätsticka så långt ögat når.
Den som jag framförallt intresserad av är Oljestickan. Var är den?
Är det så att tekniken tog över denna bit också och bilen säger till mig när det är dags för påfyllning? Isf säger det också hur mycket?
Styort tack igen! Ha en fin helg! Mvh Laszlo
Lite allmän översyn av min och frugans V70 resulterade ett stort frågetecken i mitt huvud. Instruktionsboken var inte mycket till hjälp heller, därför vänder jag mig till er.
Jag har en V70 MY11 D3 automat Summum.
När jag öppnade motorhuven på min bil så hittade jag diverse påfyllningsmöjligheter. Ja, inkl motoroljans också.
Men inte en mätsticka så långt ögat når.
Den som jag framförallt intresserad av är Oljestickan. Var är den?
Är det så att tekniken tog över denna bit också och bilen säger till mig när det är dags för påfyllning? Isf säger det också hur mycket?
Styort tack igen! Ha en fin helg! Mvh Laszlo
Opel Rekord 1700, Volvo 244GL aut, Golf MkII, Fiat Tipo 1,6, Mercedes 230, Citroën BX 1,4, Suzuki Baleno 1,6 GLX, Hyundai i10, Mercedes A170, V70 MY03, Golf MKVII, Chrysler Lebaron '93 3l V6 conv, Seat Arona, V70 D3 My11 Summum (skrotad pga olycka), nu: MB C200 T-CDI. Entusiastbil: ingen fn :(

- By Jgo