Moderator: Moderatorer
volvofantast skrev:Är det vanligt att hjullager får bytas ofta på v70 2008 -2016?Mina främre gav upp efter 19.600 mil resp 20.000 mil
HakanF skrev:Jag fick byta mitt lager höger fram vid 10 000 mil men då var lagret slut lokalt när jag skulle köpa nytt så jag fick beställa pga att det var många byten.....Låter nästan för bra för att vara sant att de bara tar 1500:-. Om så är fallet är det klart värt istället för att göra själv.
Men efter jag bytte mitt lager fick jag reda på att verkstaden jag använder när det behövs, byter lagret inklusive skf lager fram under 1500:-
Så för mej var det slöseri med tid att byta själv.
HakanF skrev:Ja.Eller nä,min V70 II gick nästan 18000 mil utan några reparationer innan jag sände den.
Dieselvolvo skrev:Bytte ett hjullager fram i somras, och satte dit en komplett spindel som hade rullat 200 mil. Nu 8-900 mil senare så har jag märkt att fälgen har blivit skitigare än normalt/motsvarande på andra sidan...och det verkar som att det är fett blandat med smuts på bromsskölden. Är det vanligt att ett hjullager läcker fett på insidan, alltså mot själva navet? 6-mån garantin gick givetvis precis ut i dagarna som var.....spännande nästan jämt, med dessa förklädda Mondeo´s!Nej, det är inte alls vanligt, det har jag aldrig varit med om. Det brukar snarare tyda på en trasig drivknutsdamask fast då borde det komma på sköldens baksida och framförallt på fälgens insida.