Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ingo86
Som rubriken lyder undrar jag om vida dice finns till apple? Kan inte hitta det någonstans. Eller om ni rekommenderar någon annan mjukvara som fungerar till apple?

:D
av andersuw
VIDA kräver Windows. Men du kan troligen köra det på en Appledator genom att köra Windows som virtuell maskin under macOS.
av ingo86
andersuw skrev:VIDA kräver Windows. Men du kan troligen köra det på en Appledator genom att köra Windows som virtuell maskin under macOS.

ok, alltför avancerat för mig tyvärr. Finns det någon annat program eller instrument som ni rekommenderar om man inte vill köra vida dice?
av sensonic
Jag körde iCarsoft ett tag och tyckte den fungerade OK men så provade jag VIDA. En helt annan sak i användbarhet och reservdelsinformation till exempel. Köpte en begagnad laptop med W7 på för att komma runt MacOS-problemet, så nu är det en dedikerad VIDA dator.
av Schmoyoho
Lyckas inte läsa ut bilen med min DICE när jag kör VIDA i virtuell maskin på min macbook, men då är det någon förinstallerad historia med windows 7 + VIDA. Kanske funkar om man gör installationen från grunden? Däremot i boot camp (dual boot med windows 7) funkar det finfint och VIDA är dessutom på svenska där. Har för mig det inte var allt för krångligt att fixa, tror man klarar det om man inte är helt tekniskt handika-... obevandrad :)

Har dålig koll på alternativen men har aldrig hört talas om något som skulle vara ens nära likvärdigt VIDA så satsa på det skulle jag säga. Mjukvaran är ju "gratis" och en DICE kostar kring en tusenlapp.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Du kan använda bootcamp och som sagt köra det virtuellt, men det kräver mycket tid och tålamod. Har du mer pengar än tid, köp en pc billigt och kör det på. Det går utmärkt även med win10 om du följer den instruktionen som finns.
av andersuw
ingo86 skrev:
andersuw skrev:VIDA kräver Windows. Men du kan troligen köra det på en Appledator genom att köra Windows som virtuell maskin under macOS.
ok, alltför avancerat för mig tyvärr. Finns det någon annat program eller instrument som ni rekommenderar om man inte vill köra vida dice?
Med det här paketet, som är det jag själv har (fast med Bluetooth på DiCEn), utlovas att man skall kunna köra under macOS (även jag för egen del kör det under Windows 7 och Windows 10).

http://www.ebay.com/itm/2014D-HQ-Volvo- ... 1633882026

I skrivande stund ser det i annonsen ut som grejerna är slut men det beror sannolikt bara på att säljaren (som jag köpt ett VIDA/DiCE-paket av två gånger nu) har för mycket annat att göra för att ha tid med den här försäljningen för tillfället. Om du skickar honom ett meddelande via ebay tror jag det kommer att visa sig att det går bra att köpa ändå. Då kan du också passa på att höra dig för om hur det faktiskt funkar på macOS.

Det här paketet kostar lite mer än en del andra VIDA/DiCE-paket men ger i mitt tycke också valuta för pengarna av skäl som framgår av annonsen. Dessutom är leveransen snabbare än från andra håll (kommer från Litauen istället för från Kina) och löftet om bra och rätt snabb support har också infriats när jag behövt det.

Har du bytt till en "annan" stol så[…]

Jag tror 900 är att betrakta som billigt f&ou[…]

Hittade felet lite längre in just innan kabla[…]

Hej, min volvo s60 t5 från 2002 med DSTC har[…]