Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej
Jag har köpt mig en 2009 V70 FT som jag hittills, efter en månad är oerhört nöjd med.

Jag har två funderingar:
1. Tanklocket ser ut att vara separerat från gångjärnsdelen. Alltså om jag öppnar tanklocket och tittar rakt ner på det så ser det ut som en hake inte hakat i riktigt vilket medför att det är ca 5 mm glapp mellan lock o gångjärnsdel. Ser jag rätt, att locket skall "skjutas på" så nån/ett par hakar skall snäppa fast locket? Hur lossar man locket så jag kan fästa det på nytt?

2. Hur vet jag om jag har "skinn från djur" i mina stolar och inte "galon-skinn från plastfabriken"? Bilen ska vara en Momentum, men inte ens det vet jag om det stämmer, då man verkar kunna plocka på o bort det mesta när bilen en gång sattes ihop.

Mvh
Senast redigerad av 1 monza, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
av Daniel73
VolvoB20 skrev:Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
Stämmer, bara sittytorna.

"Halvskinn" har väl T-Tech?
Användarvisningsbild
av StefanN
Daniel73 skrev:
VolvoB20 skrev:Om man har helskinn så är det väl bara på sittytorna det är läder, baksidan, stolsidorna och dörrsidorna är väl galon.
Stämmer, bara sittytorna.

"Halvskinn" har väl T-Tech?
Skinn runt om på min. Vanliga helskinn har som sagt inte skinn bak på stolarna.
Momentum Halvskinn har ju riktigt skinn, T-tec sitter i Kinetic.
av monza
Jag ska försöka ta en vettig bild idag.
Då låter det på er som jag bör ha "skinn-skinn".

Vad säger ni om tanklocket? Jag kan fixa bild på det också.

Mvh
Användarvisningsbild
av VolvoB20
monza skrev:Då låter det på er som jag bör ha "skinn-skinn".
Skinn-Skinn = Läder-Galon

Man märker det när man tex smörjer in "Skinnet" med bra läderbalsam som håller lädret mjukt och hållbart. På sittytorna är det läder och medlet sugs in och försvinner i lädret på någon timme. Råkar man smörja på stolsidor, baksidan på stolen eller på nackstödet så är det kletigt i evighet för plast/galonen suger inte in något alls.
av monza
Så här ser stolen ut, skinn eller galon:
Bild

Bild på tanklocket och med haken inringad som ser ut att inte sitta på plats, så hur lossar jag locket?
Bild

Mvh

Får du ngn form av selektgaranti el liknande[…]

Går man in på https://accessories.volv[…]

Dörrlås under vintern.

Hej har en v60 2019 t5 som rullat 9000 mil och int[…]

Har du bytt till en "annan" stol så[…]