- tis 15 dec 2015, 20:39
Jag hämtade ut en helt ny V70 2016 med taklucka. Det visade sig att det droppade en hel del vatten från bakkanten ned i dropplisten redan efter 20 minuters körande. Så jag lämnade in den för åtgärd dagen efter. Efter ett par dagar fick jag tillbaka bilen och mekanikern hade åtgärdat problemet. Men det droppar fortfarande från samma bakkant så jag lämnade in den igen för åtgärd dagen efter.
Mekanikern ringde upp mig och påstod att det skall droppa från luckan i dropplisten även om luckan är stängd.
Jag hävdade att det inte skall göra det då jag fick en lånebil med taklucka som inte läckte alls även när det spöregnade i motorvägsfart.
Jag har även ägt flera bilar med takluckor som inte läckt det minsta.
Är det meningen att det skall droppa från takluckan på dropplisten på nya bilar, V70?
Mekanikern ringde upp mig och påstod att det skall droppa från luckan i dropplisten även om luckan är stängd.
Jag hävdade att det inte skall göra det då jag fick en lånebil med taklucka som inte läckte alls även när det spöregnade i motorvägsfart.
Jag har även ägt flera bilar med takluckor som inte läckt det minsta.
Är det meningen att det skall droppa från takluckan på dropplisten på nya bilar, V70?
- By Melwins60