- fre 03 jul 2015, 16:39
Var dags för den stora servicen på min V70 D3 -11 (automat). Ringde till mekonomen för en offert och han sa att det beror på vad som måste bytas, men att det kommer kosta max 10.000 kr. Lämnade in bilen igår och idag ringde han och sa att han inte haft tid att byta kamremmen men att jag kan hämta bilen och lämna tillbaka den på måndag. Får nu även ett nytt pris på 12500 kr. Fick bara se protokollet på plats och han sa att på denna service ska bl.a olja bytas i lådan (automat), vattenpumpen bytas och kamremmen bytas.
Känner mig lite skeptisk och dessutom irriterad över att priset gick upp 2500 kr när han sa att 10.000 var taket. Dessutom måste jag lämna in bilen igen.
Är detta ett rimligt pris tycker ni? Och vad gjorde de på er 18000 mila service? :shock:
Känner mig lite skeptisk och dessutom irriterad över att priset gick upp 2500 kr när han sa att 10.000 var taket. Dessutom måste jag lämna in bilen igen.
Är detta ett rimligt pris tycker ni? Och vad gjorde de på er 18000 mila service? :shock:

- By 246