Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Varför tog ni bort tråden???
Användarvisningsbild
av joel80
Här är en extern länk på hur bilen såg ut... sånna borde vi få lägga upp här.
https://imageshack.com/a/v1jb/1

Tycker moderator att det är dåligt får dom väl censurera.. men det kan inte vara olagligt att länka till externa sidor.
Användarvisningsbild
av MartinS
Bild
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av joel80
fast det var väl just det där som kanske gjorde att tråden togs bort.. Om vi vill ha kvar tråden är det nog bättre att hänvisa till andra sidor/källor som inte Jagrullar är ansvariga utgivare för. Bilars REGnr kan i vissa fall gå under PUL och då får man inte skriva ut dem på svenska sidor..
(Fast jag tycker ändå det här skulle kunna falla under undantag som PUL själva skriver så här ang: "vid en helhetsbedömning får anses ligga inom ramen för ett journalistiskt ändamål att informera, utöva kritik och väcka debatt om samhällsfrågor av betydelse för allmänheten.")

Skulle nog ändå råda dig/er till att redigera bort det i inlägget ovan och istället hänvisa till externa källor. Däremot kan man ju ta upp själva problemet.. att bilars köps krockade, lagas trots att de varit utdöma, och säljs utan att köpare får vetskap om att de varit krockade.
Fallet med XC70n verkar inte vara ett öststat-fall som det varnas mest för... där krockade bilar från USA går till baltiska länder, lagas på billigast möjliga sätt och sen säljs i Sverige.
Enligt nuvarande ägaren ska bilen delvis varit lagad på Auktoriserad verkstad.. mer än så hann vi inte riktigt innan det stängdes ner.. Skulle vara intressant att höra lite mer om hur man lyckas laga en så pass krockad bil på ett säkert sätt för en summa som gör det möjligt att sälja den för 150-160k och ändå gå med vinst.
Användarvisningsbild
av joel80
Det vore ju såklart det enklaste.. :D
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Sa hon inte att den lagats på Volvobil i Göteborg? Hon hade med reg-nummret i blocket annonsen och det är väl seriöst att man har det med tanke på att vissa krockade inte har med reg-nummret. Som denna t.ex http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_X ... w=3&last=1 har för mig att den har varit uppe på forumet innan.
Användarvisningsbild
av MartinS
Menar du Joel att ägaren i fråga har bett att få tråden borttagen eller missförstår jag något? Har man rent mjöl i påsen är det väl inget som hindrar att man kan surfa sig till lite historia kring en bil man äger?

Men visst, jag kan editera mitt inlägg om en moderator kräver det, men det borde också innebära att alla regummer och bilar utan maskade regskyltar är förbjudna på jagrullar hädanefter? Jag hittar inget i forumreglerna angående detta?

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ja, fast originalposten var ju direkt hämtad från KVD där bilen marknadsfördes med reg.nr. Lite svårt för nuvarande ägare tycker jag att hävda att bilder etc skall tas bort då han inte var ägare till objektet vid publiceringen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]