fredrikkesson skrev:så om firman som jag köpte bilen av så ska jag bara lägga ner pga dom inte tycker det är fel på bilen, då förstår jag inte hur ni resonerar!?
Vad är då meningen med lagen? måste typ något lossna för att ni ska tycka det är fel på bilen.
Det jag menar är att jag hänger upp mig på detta som dunkar till när man kopplar, och bilfirman vill inte hjälpa mig mer alls! så om jag bestämmer mig för att mäta upp svänghjulet så måste jag ju få göra detta! om det nu visar att det är fel på det då måste jag ju kunna hänvisa att felet fanns där när jag köpte bilen eller? annars vet jag inte hur ni tänker!
Synd att många har åsikter men inga konkreta direkt!!!
Eftersom ni har olika uppfattning om bilen är trasig eller ej, dvs om klonket är normalt eller onormalt så måste du få till en oberoende expert i detta område som kan prova din bil och ge ett utlåtande så ni kommer ur dödläget med olika uppfattningar.
Av egen erfarenhet vet jag dock att det ytterst svårt att få någon annan mekaniker/verkstad att uttala sig om andra verkstäder/mekanikers jobb, Ännu svårare är att få det skriftligt så att det kan användas som inlaga i en tvist om du tar det till domstol.
Du har ju varit på en annan verkstad. Kan du få dem att ge ett skriftligt utlåtande så är mycket vunnet.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.