Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kave
Jag kan bara bekräfta att de priser som nämnts för en V70 D5 AWD är fullt uppnåeliga just nu, vi talar alltså 15% rabatt på en bil med drag, momentum, high performance etc etc.
Vi brukar få 7.5% och har köpt säkert 20 bilar under 6 års tid.
av Lövet
KVD priserna brukar trissas upp 15-20% när nedräkningen väl börjar. Kollar man på denna verkar man ju kunna få bra betalt fortfarande för V70N till och med: http://www.kvd.se/index.php?page=/objek ... hk%29.html
av Steff 99
Jo , nog kan priserna trissas upp i slutet , men det intressanta är ändå att reservationspriset är uppnått

Det finns två V70II D5 momentum och en summum med avslut, nu ser man inte miltalet , men 165 resp.175.000 då talar vi om över 50% tapp på 3år
Senast redigerad av 1 Steff 99, redigerad totalt 0 gånger.
av VolvoAWD
Det blev ju en hel del intressanta diskussioner här efter mitt inlägg :)
Kan nämna att dieselskatten på D5 AWD är 5400 kr/år.

Man kan alltid diskutera om diesel eller bensin är bäst. Personligen älskar jag mullret från en diesel om inte annat :) och då har jag bara kört bensinare tidigare. Dessutom drar en D5 (även awd) betydligt mindre än en 2.5 FT och det kan ju vara värt att beakta. När vi tog in offerter på 2.5FT R-design (under kampanj, c:a 335.000) och D3 Summum (335.000) så kändes D5:an som landade på c:a 360.000 som ett självklart val.

Så.. bortsett från repan jag fick igår så är jag oerhört nöjd. :)
av Lövet
Jag är inne på diesel för att jag inte tycker att Volvo har någonting intressant alls på bensinfronten nu. Jag åker inte fyrcylindrigt - det har inte i en premiumbil att göra - då kan jag lika gärna köpa en Passat.
2.5FT är en för gammal konstruktion, förbrukningen är inte med i matchen längre varken på etanol eller bensin. Min körsträcka är egentligen för kort för att det ska spela någon roll (1500 mil/år) men bilen blir ju pestsmittad begagnat om den har rykte om sig att dra en massa bensin. Etanol är ju inte heller säkert hur länge det kommer vara skattebefriat.

Steff99: Jag måste nog hävda att det som är intressant är slutpriset för det händer i stort aldrig att inte buden drar iväg när det väl kommer till kritan. Vi kan väl se efter kvällen vad som har hänt med priserna.
av Steff 99
Jag vet hur det ser ut , summumbilarna brukar sticka iväg, men det är ändå en bra indikation på prisläget .
Tar du en ÅF så ligger de väldigt långt över , men det kan ju vara bilar som ÅF själva handlat på KVD 8)
av Lövet
Tiotusenkronorsfrågan då: Vad ska man köpa då för modell & spec för att klara sig bäst? XC60 & 70 ger för stor risk om de inte står sig så de går bort.
Vad står sig bäst mellan V60 T3 Momentum och V70 D3 Momentum tror ni?
För många parametrar. Vad händer med bensin/dieselpriset, t.ex.? Ingen lär springa benen av sig till D3:an om dieselpriset börjar naffsa på 15kr strecket igen.

Köp med hjärtat.
av Arese
StringerBell skrev: Köp med hjärtat.
Jag har genom egna erfarenheter, där jag försökt tänka "ekonomiskt" istället för att köra på vad jag egentligen vill ha, kommit fram till att detta är det bästa råd man kan få!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 15

Som rubriken lyder.. Startmotorn fastnar i ytterl&[…]

V70 2012 Baklucka varnar öppen konstant

Hej alla på forumet, Jag har försö[…]

Kopplingspedal knarrar

Jag har en kopplingspedal som knarrar, jag trodde […]