- ons 16 okt 2013, 09:52
Om du tar startström från helljuset behövs nog inget speciellt relä, tror inte det visar något lampfel. Jag tar startströmmen från Volvos originalkablage från CEM:en så jag kan använda knappen i kupén. Det är ingen ljusövervakning på Volvos kablage för extraljus så man slipper garanterat felmeddelanden.
Jesperhellman skrev:Xenonkungen och Humanbit säljer liknande kablage, kanske t.o.m. är samma sort. Det är ett 60A relä i kablaget, sedan är allt säkrat med en 30A säkring.pjaar skrev:Inkoppling har jag ingen aning om, men det är väl så man gör antar jag. Ska ju lämna bort bilen för det jobbet nästa vecka.
Men hur ska du koppla, startsignal från helljuset? Det är ju ett relä på kablaget från Xenonkungen, dock var säkringen "bara" på 30A men relät klarar 60A. Vad ska du ha de andra två till?
Jaha, det är ett Relä med i det kablaget alltså? Såg inget om att det skulle vara med förutom att det hette just "Reläkablage Xenon" :)
Om du tar startström från helljuset behövs nog inget speciellt relä, tror inte det visar något lampfel. Jag tar startströmmen från Volvos originalkablage från CEM:en så jag kan använda knappen i kupén. Det är ingen ljusövervakning på Volvos kablage för extraljus så man slipper garanterat felmeddelanden.