- tis 11 jan 2011, 14:47
Flera BMW-handlare jag talat med hävdar att de har brist på nyare begagnade bensin-BMW:s eftersom de flesta köper diesel och de spår därför ett bättre andrahandsvärde för bensinbilarna.
Som sagt, det gäller att ompröva sanningar, över tiden kan de svänga fram och tillbaka.
Variosboy skrev:Det jag hör från vår Volvohandlare är snarare att många oreflekterat betalar 50k mer för en D5 än en FT och på köpet får sämre prestanda, komfort och HÖGRE totala kostnader.....andreas_lofgren skrev:Visst kan det vara så. En V70 D5 AWD Aut är väl iofs inte direkt gratis heller på skatten, måste väl ligga över 5000 om året?Det är klart att 5000+ inte är gratis heller, men det jag ville poängtera med den jämförelsen är att "folk gör som de alltid gjort och tror som de alltid trott" de omvärderar inte saker som de borde göra med jämna mellanrum..
Folk tror ju tex fortfarande att man blir förkyld av kyla trots att man får förkylning av virus och inget annat!
Flera BMW-handlare jag talat med hävdar att de har brist på nyare begagnade bensin-BMW:s eftersom de flesta köper diesel och de spår därför ett bättre andrahandsvärde för bensinbilarna.
Som sagt, det gäller att ompröva sanningar, över tiden kan de svänga fram och tillbaka.
Always apex everything
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017
- Volvo V90 CC D4 AWD PRO 2019
- Volvo V90 CC D4 AWD SE 2019
- Porsche 991.2 Carrera S 2017