Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
För varje gång jag har varit inne ocj tittat har mkin bil flyttats fram :evil: . Från v. 52 till 53 och nu till v.1
av Golfer
Min bil V70 II D5 AWD Summum anlände till återförsäljaren den 2 dec-07 och dom skulle leverera den 27 dec . Jag sa att jag inte accepterar att ni ska ha tre och en halv vecka på er att sätta in motorvärmare och leverans serva den. Ja krävde att den skulle levereras innan jul. och säljaren (bilskojaren) sa att han skulle försöka fixa det.
Senast redigerad av 2 Golfer, redigerad totalt 0 gång.
av Continental
2/12-08, det var ganska lång leveranstid... :wink:
De borde ju hinna få in värmaren på de 52 veckor de har på sig nu... :D

(sorry, kunde inte låta bli) :)
Användarvisningsbild
av Korny
Grrrrrr....
Samma "skit" här. I måndag flyttades preliminär leverans från vecka 50 till 51, och idag flyttades den en vecka till.... får se vad dom ändrar till nästa gång. :x

Kommer lacka ur duktigt om jag blir "snuvad" på skattelättnaden/6000:- ,speciellt eftersom återförsäljaren varken har lovat lr kan påverka leveransdatumet,
bara att ställa in sig på att man får bilen innan sommaren... 2009....

*EDIT* Blev inte blåst på skattelättnaden :) :) :) Bara jag tog ögonen från preliminär leveransvecka så fanns regnummret där!
Användarvisningsbild
av henka35
Nu är min bil färdig, jag får hämta ut den den 21/12.
Den gick från planerad till färdig på två dagar.
Lev.datumet ändrades från v2 till v52 på samma gång.
av Primus
Nu ikväll har min bil hoppat till färdigbyggd. Och leveransen är nu satt till vecka 52. 8)
Användarvisningsbild
av henka35
Är det någon som vet hur länge det tar att transportera en ny volvo till ÅF i norrbotten med tåg? Min nya vagn är just nu påväg till ÅF enligt volvos lev.info.

//Henrik
av perhall
henka35 skrev:Är det någon som vet hur länge det tar att transportera en ny volvo till ÅF i norrbotten med tåg? Min nya vagn är just nu påväg till ÅF enligt volvos lev.info.

//Henrik
Det är ganska dålig precision i billeveranssidan, så "på väg till ÅF" säger inte så mycket. sen ska den leveransservas hos åf och det kan dröja några dagar om de har mycket annat att göra. Ring till säljaren istället och fråga så kanske du kan få henne eller honom att skynda på leveransavdelningen.
PH
Användarvisningsbild
av mattes
perhall skrev:Det är ganska dålig precision i billeveranssidan
Ja tyvärr är det så!
När min var färdigbyggd så tog det 14 dagar innan ÅF hade den.
Sen skulle dom ha den i 14 dagar (Visst jag skulle ha elmotorvärmare men ändå).

Men den som väntar på något gott 8)
av Petzzon
Nån som vet hur lång tid det efter det bilen har blivit definitivt planerad tills att den börjar byggas??
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
Start stopp

Ja,det gör den..

Förstår dig. Helt outstanding bil, den […]

Ger fel i expansionsventil eller reglerventil n&ar[…]

Hej, mina säkerhetsinställningar till&ar[…]