Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Alexas skrev: Höga bilar har blivit väldigt populära de senaste åren och Volvo lyckades göra en fantastisk familjebil (V70) och göra den hög för att möta marknadens behov. När vi valde bil hade min sambo inte ens sett zlatanreklamen. Och hon tyckte xc70 va den snyggaste i volvohallen.
Alexas skrev: Det är på sistone som fyrhjulsdrift blivit populärt. Vi har haft liknande väderförhållanden i Sverige lång tid och trotts det har människor kört både släp och husvagn på vintern som sommar. Och visst underlättar det med AWD. Jag är inte teknikfientlig. Men jag kan inte vara positivt inställd till att många som köper bil idag faktiskt kunde valt en exakt likadan bil med exakt lika många hk som skräpar ner mycket mindre i naturen.
Varför är det ok att släppa ut massa extra avgaser bara för att man tycker bilen blir snyggare med en massa styling som bara är utseendemässig och höjer förbrukningen, medan det inte är ok att släppa ut mera avgaser för att man har extra funktioner som AWD som också höjer utsläppen?

Att alla måste ha SUV-utseende med höga bilar o luftmotstånd som en finladsfärja drar ju upp förbrukningen lika mycket som att ha AWD
Senast redigerad av 1 VolvoB20, redigerad totalt 0 gånger.
Det blev lite Zlatan hysteri, men tror det borde ha lagt sig vid det här laget, jag verkar gå mot strömmen o går från XC70 Awd till V70 Awd mest för att jag vill ha en roligare bil o köra o trött på o kånka runt en massa plast o högre luftmotstånd som XCn ger... när man hade XC för ett par årsedan var det häftigt men nu är ju var o varannan volvo en xc förr var det lite speciellt
palmqvist skrev:Det blev lite Zlatan hysteri, men tror det borde ha lagt sig vid det här laget, jag verkar gå mot strömmen o går från XC70 Awd till V70 Awd mest för att jag vill ha en roligare bil o köra o trött på o kånka runt en massa plast o högre luftmotstånd som XCn ger... när man hade XC för ett par årsedan var det häftigt men nu är ju var o varannan volvo en xc förr var det lite speciellt
Du vet att det finns andra märken än Volvo va? V70 är ingen körglad bil heller. Tvärtom. Varför inte en Ford Mondeo eller nåt istället? De brukar ju få bra betyg på körglädje. Eller en sån där Passat med sportchassi. Betydligt obekvämare än min 3-serie om det nu säger något.
Jag har visat bilden förr, men återigen, det är här jag ska kunna komma fram. Med husvagnen efter. Utan traktor.

Bild

För mig är AWD helt rätt. Plastsköldarna kunde jag klarat mig utan, men den högre markfrigången är välkommen. Men ibland finns det ju buskar och skit som vill repa längs sidorna. Plastsköldarna ser ungefär lika fula ut med eller utan små repor, men när lacken repats igenom och dörrarna rostar är de mycket fulare. Så plastschabraken är nog mer plus än minus i alla fall.

Jag har hört från Volvo att av deras modeller XC60, XC70 och XC90 (den tidigare, då, inte den nyss lanserade) så är det XC70 som körs mest utanför vägarna. De som verkligen behöver en sådan bil skiter i hippt utseende eller så. De vill ha en personbil med fyrhjulsdrift, och då är XC70 Volvos nuftigaste, som Skoda skulle sagt.
Har haft 1 mondeo o kommer aldrig skaffa en ford igen den stod mer på verkstaden än var ute på vägarna ... :twisted:

Passat har jag testat o tycker inte den är ett dugg roligare än en V70 o känns mera plastig o nya forden känns ännu plastigare :shock:

Vi verkar tyvärr inte tycka samma då jag inte tycker XC70 sport är särskilt snygg precis som du tycker V70 är "stentrist" men smaken är ju som baken ... vol:-)
palmqvist skrev:Har haft 1 mondeo o kommer aldrig skaffa en ford igen den stod mer på verkstaden än var ute på vägarna ... :twisted:

Passat har jag testat o tycker inte den är ett dugg roligare än en V70 o känns mera plastig o nya forden känns ännu plastigare :shock:

Vi verkar tyvärr inte tycka samma då jag inte tycker XC70 sport är särskilt snygg precis som du tycker V70 är "stentrist" men smaken är ju som baken ... vol:-)
Jag tycker väl inte att XC70 är så snygg heller om man nu ska vara på det humöret. Inte därför jag köpt den.
Verdi skrev:
palmqvist skrev:Har haft 1 mondeo o kommer aldrig skaffa en ford igen den stod mer på verkstaden än var ute på vägarna ... :twisted:

Jag tycker väl inte att XC70 är så snygg heller om man nu ska vara på det humöret. Inte därför jag köpt den.
Nu startades denna tråden för o diskutera begpriser så tycker vi återgår till ämnet :) :-)-)
Volvos försäljningsnivå av XC70 startades nog långt innan Zlatan. Senare åren har den ju kampanjats nåt grymt. Är rätt säker på att det har större betydelse än en 20 sekunders reklamspot.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Nej det är en gängad plugg, ser ut lite […]

En (4T) motor som har lägre lyft men ungef&au[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Småkikar lite för kul också p&ari[…]

Uppvärmda vindrutespolare.

Du kanske har rätt, men det var vad servicete[…]