Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fraz
Korny skrev:
Fraz skrev:Beställde våran V70II V41 beräknad leverans V51
Summum
HergårdsvagnspaketII
Takvinge
17" Canicula
High Performance
mm
Fan Fraz.... Lät ju som min bil... Lyckans ost där! :lol: :wink: :lol:
Vad har du för 70 bil då?
Går du och funderar på en V70II, är den beställd, eller står den på garage infarten och ser snygg ut?
Hoppas bara jag blir nöjd och att den inte krånglar allt förmycket, har inte haft någon vidare tur med minna senaste nya bilar. Dessa var dock inga personbilar..
Användarvisningsbild
av Korny
Fraz skrev: Vad har du för 70 bil då?
Går du och funderar på en V70II, är den beställd, eller står den på garage infarten och ser snygg ut?
Hoppas bara jag blir nöjd och att den inte krånglar allt förmycket, har inte haft någon vidare tur med minna senaste nya bilar. Dessa var dock inga personbilar..
Preliminär lev v.50... :D V70II D5 AWD Summum HGVpktII med mera...
Användarvisningsbild
av tjotto
Vill bara lyckönska alla som köpt en V70II. Vilken fullträff av volvo. Jag har nu kört drygt 200 mil med min egen och mitt leende växer... Skillnaden mot V70N är ju enorm, och detta på alla områden. Hoppas att ni andra på denna tråd är/blir lika nöjda.
Användarvisningsbild
av nike69
Nu står det> Din Volvo V70
är definitivt planerad . Leverans V52.
Jag hoppas att man kan följa hela stadiet över var bilen är osv...
undrar ni om jag är sugen att få den ? :P
av Primus
Idag har min bil hoppat till definitivt planerad. Preliminär leverans vecka 52 :lol: . Problemet är att jag är på semester vecka 52-3.. :evil: . Å andra sidan är en lång vintersemester på andra sidan(nåja) jordklotet helt ok.. 8) .
av Rolle38
Min efterlängtade bil anlände till Bilia Segeltorp 26/11, och nu eftermonteras dragkrok, el. motorvärmare, stänkskydd runt om samt vinterhjul med Nokian RSi dubbfria vinterdäck.

Jag är lite osäker på hur det kommer att fungera med dubbfritt, men som varande "politiskt korrekt" så ska jag ge dem en chans. Har alltid tidigare kört dubbade Gislaved och senare Nokian (alla Contineltalprodukter bojkottar jag sedan den fula nedläggningen av Gislaved i sverige).

Dessutom putsas och fejas den väl noga hoppas jag eftersom jag får hämta den först 4/12.

Har läst lite olika uppfattningar om hur automatlådan fungerar ihop med 3.2 l motorn. Ska återrapportera här om min uppfattning när jag kört ett tag.
Senast redigerad av 1 Rolle38, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Rolle38 skrev:Jag är lite osäker på hur det kommer att fungera med dubbfritt, men som varande "politiskt korrekt" så ska jag ge dem en chans. har alltid tidigare kört dubbade Gislaved och senare Nokian (alla Contineltalprodukter bojkottar jag sedan den fula nedläggningen av Gislaved i sverige).
Tror det kommer funka kalas! Har alltid kört dubbfritt med AWD och det går som tåget!
av Steff 99
Tror det kommer funka kalas! Har alltid kört dubbfritt med AWD och det går som tåget!
Jo det går som tåget framåt med AWD o dubbfritt men det bromsar lika dåligt som med FWD..men det glömmer många som kör AWD , men man har lättare att komma upp ur diket :roll:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Jo det går som tåget framåt med AWD o dubbfritt men det bromsar lika dåligt som med FWD..men det glömmer många som kör AWD , men man har lättare att komma upp ur diket :roll:
Att det blir lite längre bromssträcka än med vissa dubb tar man med i beräkningarna. Man kör lugnare helt enkelt. Känns löjligt att smattra runt med dubb i 5 månader när man har snö i en vecka! Blir även löjligt att ha två uppsättningar vinterdäck (dubb och friktion) bara för att man kör till Tyskland.
Användarvisningsbild
av henka35
Nyss kom grannen hem med sin nya XC70 D5, nu blir det tunga fyra veckor tills min nya kommer...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 12

Rek bytesintervall 12000 mil Vem rekommender[…]

Luftfjädring V90

Precis. Samtidigt är produktnamnet Four-C en […]

Har idag förnyat VOC. Alltså Volvo appe[…]

Huvudkontorer i Växjö troligtvis. Ring d[…]