Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perra83
Verdi skrev:
Perra83 skrev:Jag vill inte ha något på bilen men hon här hemma vill :evil:
Jag föreslog att vi skulle ha ett D2 emblem men det gick inte det heller.
Nu ska jag vara lite dryg. :twisted: Varför vill du ha fel märke när det ändå inte är en särskilt snabb bil du har? :wink:
Kan vara kul i något rödljus. Ibland är det någon som vill rejsa. Har hittills bara kört mot en V60 D4.
av Schmoyoho
Det där med att rejsa känns väldigt beroende av vilken bil man har. Står det V8 baktill är det snabbt många kepskillar som lägger sig nära och tramsar (har hittills bara förlorat en gång när jag väl tagit fajten och det var mot en hårt trimmad 9-3:a som släppte ikapp mig i 200 för att sedan dra iväg hastigt igen.).

Står det däremot T6, D4, 2,4 eller något annat så har det hittills inte hänt någonting. Har funderat på att byta ut V8 mot något annat, "bara för att". Eller knåpa ihop något eget? D8? 1,8? 2,25F?
av Verdi
Jo, exakt. Det beror väldigt mycket på vad bilen man kör utstrålar. Ju mer pimpad den ser ut desto fler rejs-inbjudningar lär dyka upp.

Jag tycker aldrig det är nån som vill rejsa när jag har Volvon (är ju ändå ingen idé att försöka svara med den så det är lika bra). Inte min gamla BMW 330d xDrive kombi heller. Den var lite av en sleeper för de flesta förväntar sig en 320d på 184hk när de ser en 3-serie kombi. Jag hade BMWs fabrikstrim som gav 286hk och 0-100 på 5,2 sekunder tack vare den fina 8-växlade automaten. Och på vintern var det roligt att överraska alla Audi Quattro och diverse SUV:ar som trodde de hade övertaget i snömodden. :-)

Bytte den mot en 435d xDrive Gran Coupe som förste ägaren valt att ha utan modellbeteckning. Den kan nog överraska en del bilar också. 0-100 på 4,8 sekunder. Exakt samma som nyaste V60 Polestar på 350hk faktiskt. Inte illa pinkat av en simpel oljebrännare från Bayern. ;-)

Men den har inte heller någon direkt rejsa-vid-rödljus-aura så den drar inte till sig några rejs heller... Det gör däremot min tredje bil. En BMW M2. 0-100 på 4,3 sek. Men då är det nog mer att de vill höra ljudet och sådär än att verkligen "tävla". Den är ju fortfarande rätt ovanlig och många ser den för första gången i verkligheten när de ser min.

Ska leta efter en Volvo med V8 där bak och se vad de går för. ;-) Fast egentligen är jag inte typen som rejsar. Har hänt nån gång bara. Jag gillar mer kurviga landsvägar i ensamhet.
Schmoyoho skrev:Det där med att rejsa känns väldigt beroende av vilken bil man har. Står det V8 baktill är det snabbt många kepskillar som lägger sig nära och tramsar (har hittills bara förlorat en gång när jag väl tagit fajten och det var mot en hårt trimmad 9-3:a som släppte ikapp mig i 200 för att sedan dra iväg hastigt igen.).

Står det däremot T6, D4, 2,4 eller något annat så har det hittills inte hänt någonting. Har funderat på att byta ut V8 mot något annat, "bara för att". Eller knåpa ihop något eget? D8? 1,8? 2,25F?
av Nihon
Verdi skrev:Klart. https://www.dropbox.com/s/tno8rivfnp51t ... 8.jpg?dl=0

Blev hyfsat ändå. Bättre än det gamla märket.

Har bara kört 500 meter typ så jag vet inte hur det blev. Tyckte den kändes lite mer alert iaf. Är mest det jag är ute efter. Behöver inte ha den så snabb egentligen. Och så har jag den på firman så det kostar typ gratis. :-)-)
Återkom gärna när du har kört lite mer, speciellt nyfiken på skillnaden i omkörningsintervallet på landsväg (70-110)
av Verdi
Ska göra det. Var ut en sväng på lunchen men det var bara stadskörning. Tycker mig känna att automatlådan är lite mer distinkt men det kan ju vara inbillning också. :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Dundermuppen skrev:
W.A.P.E. skrev:Bakluckorna kommer se ut som en generals bröst inom kort :)
Eller en pc köpt på elgiganten med tjugoarton klisterlappar :-)

Jag sitter fortfarande och tvekar på om mitt ska på eller inte. Det ser ju lite snyggt ut, men samtidigt är diskret också vackert.
Har du Mark II versionen så montera!
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Verdi skrev:
Perra83 skrev:Jag vill inte ha något på bilen men hon här hemma vill :evil:
Jag föreslog att vi skulle ha ett D2 emblem men det gick inte det heller.
Nu ska jag vara lite dryg. :twisted: Varför vill du ha fel märke när det ändå inte är en särskilt snabb bil du har? :wink:
ironi var det ja :)
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Verdi skrev:Jo, exakt. Det beror väldigt mycket på vad bilen man kör utstrålar. Ju mer pimpad den ser ut desto fler rejs-inbjudningar lär dyka upp.

Jag tycker aldrig det är nån som vill rejsa när jag har Volvon (är ju ändå ingen idé att försöka svara med den så det är lika bra). Inte min gamla BMW 330d xDrive kombi heller. Den var lite av en sleeper för de flesta förväntar sig en 320d på 184hk när de ser en 3-serie kombi. Jag hade BMWs fabrikstrim som gav 286hk och 0-100 på 5,2 sekunder tack vare den fina 8-växlade automaten. Och på vintern var det roligt att överraska alla Audi Quattro och diverse SUV:ar som trodde de hade övertaget i snömodden. :-)

Bytte den mot en 435d xDrive Gran Coupe som förste ägaren valt att ha utan modellbeteckning. Den kan nog överraska en del bilar också. 0-100 på 4,8 sekunder. Exakt samma som nyaste V60 Polestar på 350hk faktiskt. Inte illa pinkat av en simpel oljebrännare från Bayern. ;-)

Men den har inte heller någon direkt rejsa-vid-rödljus-aura så den drar inte till sig några rejs heller... Det gör däremot min tredje bil. En BMW M2. 0-100 på 4,3 sek. Men då är det nog mer att de vill höra ljudet och sådär än att verkligen "tävla". Den är ju fortfarande rätt ovanlig och många ser den för första gången i verkligheten när de ser min.

Ska leta efter en Volvo med V8 där bak och se vad de går för. ;-) Fast egentligen är jag inte typen som rejsar. Har hänt nån gång bara. Jag gillar mer kurviga landsvägar i ensamhet.
Inte för o va dum på ett Volvoforum nu men dina BMW's är ju typ i nivå med vad fruntimmer tycker om mums-Måns :) slurp slurp
Jag förstår inte att någon ens tittar åt en 3-serie längre.
Användarvisningsbild
av keroan
Sådärja... Nu är bilen optimerad :D

Bilen 39 hästar gladare och ägaren 9200:- fattigare. Jag fick inget erbjudandepris :(
Men visst kändes det skillnad på bil, mycket roligare att köra nu 8) Speciellt i S-läget, ett jä..a drag jämfört med förut :-)-)
av Verdi
Jo jag är rätt nöjd. Dock lite oplanerat. Skulle köra M2 över sommaren och sen köpa nåt till hösten men så ramlade jag på en fin Gran Coupe till kanonpris och slog till.

Säljer M2:an till hösten. Orkar inte ha 3 bilar i längden. Dyrt och drygt. Däremot har jag lagt en order på en till M2 så att jag inte ska må alltför dåligt av försäljningen.
W.A.P.E. skrev: Inte för o va dum på ett Volvoforum nu men dina BMW's är ju typ i nivå med vad fruntimmer tycker om mums-Måns :) slurp slurp
Jag förstår inte att någon ens tittar åt en 3-serie längre.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Elpriset

Det blir alltså 19hk som den snurran skulle […]

Någon som har gjort en optimering och vill d[…]

Japp ECM ligger nere från det att man st&a[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]