- tor 31 jan 2013, 11:56
Upplever du stolen som kall när du kört värmaren?
xerys2012 skrev:Absolut så är det tillräckligt med tinade rutor, men ett mellanting på kokhet bil och kall förarstol hade jag föredragit:)bmwtomas skrev:Programvaran har uppdaterats på senare modeller, min MY10 flåsade på full effekt tills bilen ej gick att starta men min MY12 så slår värmaren av och varnar för låg batterispänning i info display.Men är inte det bra då? Känns väl rätt onödigt att elda på för kråkorna en timme varje morgon? Huvudsaken är väl att man slipper skrapa rutorna och att motor och kupé är varm? Sen att det inte är 43 gr och att man idag då inte kan sitta i T-shirt samt att man spar säkerligen några cl soppa varje dag iom lite mindre drag på värmaren.
Märker också en klar försämring av värmen på MY12 jämfört med MY10, i den gamla fick jag öppna fönstret och släppa in kalluft vid avfärd med på MY12 är fortfarande förarstolen kall vid avfärd. Detta enligt info från volvoverkstad har med nya programvaran att göra och kupefläkten går inte lika mycket för att spara ström.
Ser detta som enbart något positivt.
Har använt min värmare varje dag denna vinter och inte en enda gång behövt skrapa rutorna. FUnkar klockrent!
Upplever du stolen som kall när du kört värmaren?
Ex: V70 II D5 Aut R Design MY12
Nu: Mercedes Benz E klasse MY14
Nu: Mercedes Benz E klasse MY14
- By Tomas803