Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Steff 99
Att man inte saltar i Tyskland är en villfarelse...men bilarna rullar inte så många år innan de skrotas som de gör i Sverige..som jag skrev tidigare Sverige har en av västra Europa äldsta bilpark, tror bara det är Grekland som har äldre.
av Steff 99
I kommande nummer av AMS är det en test mellan V70, Audi A6, BMW 5, Mondeo , Passat och SAAB 95...där finns testarnas åsikter om skillnader o likheter mellan V70 o Mondeo bl.a....vem vann deras gunst totalt...inte någon från Ford motor co. kan jag avslöja
av Joli
Lite nyfiken - hur vet du det där med vad AMS-testarna tyckte? Känner du någon där? :D
Jag ser fram mot testet som f-n! Få se vad de tycker jämfört med Teknikens Värld.

Har i en annan tråd tidigare läst att man ska strunta i vad testarna tycker och testa och avgöra själv. Testa och avgöra själv håller jag med om, men personligen uppskattar jag deras tester - och framför allt testvärdena de redovisar - väldigt mycket. Det är inte lätt för en vanlig svensson att göra älgundermanövertest, accelartionstester, bränsleförbrukningstest, mäta bagageutrymmen, jämföra bullernivåner e.t.c.
av mikeS80
Om man får tro testet i AMS så kan man ta bort ? i rubriken för detta inlägg. Volvo V70 lyckas bara placera sig före SAAB 9-5 i detta test!
av Joli
Ahh... nu är jag med - är det månne så att prenumeranter får AMS-tidningen en vecka tidigare än den släpps i butik, eller?
Har själv prenumererat på tidningen förut men kommer inte ihåg att man fick den så långt före den släpptes i handeln.

Okej, så Volvon får stryk av BMW, Audi, Mondeo och Passat? Märkligt att testarna i Teknikens Värld och Auto Motor Sport kan ha så olika åsikter.
I TV vann ju Volvon före Audi, BMW och Passat. Den sistnämnda kom dessutom långt efter.

Jag antar att AMS som vanligt ger Volvon usla betyg för körglädje och utrymmet i baksätet? Körglädje är enligt motorjournalister endast hur kul bilen är att svänga runt på kurviga småvägar. Hur ofta gör man det? De flestas bilresor är väl fram och tillbaka till jobbet och bor man i Sthlm, som jag, så innebär det sittnades i köer på Essingeleden.... och så åker man motorväg till fjällen, Lisseberg eller liknande någon gång per år och hur viktigt är styrkänsla och kurvegenskaper då?

Körglädje för mig är mycket beroende på komfort och välbefinnandet i kupéen - DET har man alltid glädje av, även när man sitter i kö eller åker på motorvägen.

...och så var det det här med utrymmet i baksätet. AMS tycker att det är sååå bra i Audin, men de kan aldrig ha testat med mer än 2 personer i baksätet. Mittplasten i Audin är ett skämt! Skulle vilja se någon av AMS testare sitta mer än ett par mil på den plasten. Audin må ha stort benutrymme, men den är i praktiken 4-sitsig.
Volvon må ha flera cm sämre knäutrymme, men den är i alla fall 5-sitsig, då den har en helt okej mittplats.... så vilken har egentligen bäst "utrymme" i baksätet - bilen man, om man ska ha dräglig komfort, bara kan sitta 2 i baksätet eller bilen man kan sitta 3 i baksätet?

Jag håller dock inte med TV heller som ger Volvon betyget 9 av 10 (enligt dem = Nästan perfekt) för totala utymmena (kupéutrymme fram och bak + bagage) - benutrymmet bak är för dåligt, men totala utrymmena bak inte är det så dåliga som AMS skriver i alla fall! De verkar bara kolla på benutrymmet.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
I AMS kan inte en Volvo vinna. Så är det. Är det en nyhet för någon?
av Steff 99
Det är väl tur att det finns och alltid kommer att finnas olika uppfattningar ..en test är ju personliga bedömningar av de som testar....om vi alla tyckt lika så hade det bara funnits ett märke att välja på....tänk va tråkigt om alla åkt i BMW... :D
av TomZaj
Det går inte och säga vilken bil som är bäst. Hur f.. kan man lyssna/titta på en massa proffstyckare dom vet väl inte vad du tycker om.... jag tycker om Volvo grannen gillar Ford..... Jag gillar Volvo :wink: för den passar mig bra
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Hej, står rätt klart att det inte g&ari[…]

då behöver du en låssmed dom kan […]

Hej, har fått rost vid gångjärnet[…]

Olje pumpen hur mycket glapp spel ska det vara i e[…]