När sakliga argument inte biter så sänker ni er alltid till att övergå till personangrepp...
oldtimersmc skrev:Har jag 2 dåliga däck så byter jag de sätter bakdäcken fram och de nya bak.
En samvetsfråga till er. Hur kommer ni till det läget att ni har två dålig däck.
Tänk er att ni äger en bakhjulsdriven bil, eller varför inte en båge kanske OldtimerMC, hur gör ni då?
Om ni har monterat spillans nya däck runt om och kör hem från gummverkstaden, då slits faktiskt bakdäcken mer än framdäcken på grund av att bilen är bakhjulsdriven. Skiftar ni däck direkt vid hemkomsten så att bakdäcken inte är mera slitna än fram. (för det är ju absolut livsfarligt att framför ett sådant fordon enligt er )
Jag gör det inte i alla fall, jag väntar till bakdäcken är 0.5 mm mer slitna än fram så skiftar jag. Jag kan leva med att bakdäcken är 0.5 mm mer slitna. Men ni kan ju inte göra detta utan jag antar att ni roterar däcken varje dag efter hemkomst.
Jag är nyfiken på hur ni löser detta, om bilen är ny, ber ni då att få den utrustad med slitna framdäck vid leveransen så bakdäcken har bättre mönster än fram första 2500 milen, eller ser ni till att framvagnsinställningen är tokfel så framhjulen slits lika fort som bak pga detta, eller ni vägrar kanske helt att färdas i bakhjulsdriva nya bilar.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.