- ons 22 jul 2015, 11:44
när det gäller jänk så håller jag med. ratt automat och big block 8:a i en full size bil. finns inget bättre än att mysa runt i 50-60 efter landsvägar och bara njuta. sen är det ju bara jänk som lyckats göra tomatlådor som faktiskt håller. skulle aldrig våga mig på en tomat i en europeisk bil, och absolut inte en volvo med aut. måste va världens sämsta automat låda, ingen av deras lådor håller ju om man börjar dra tungt, dom växlar som skit och varvar en d5 tills det inte kan varva mer.
nä i en bruksbil ska det vara manuell, om man nu inte brukar tidigare nämnda full size jänk
mikethebik skrev:VolvoB20 skrev:Yes B20, bara ljudet från en gammal stötstångs-V8 är värt minst en halvliter milen, är alltid en njutning med nervevade fönster att pysa runt på en lagom krokig asfaltväg i 50-60 kmh och bara lyssna till sången från V8:an,inte mycket som slår det, och ja ,det är automatlåda, allt annat är helgerån!! :D :Dmikethebik skrev:Självklart är det automatlåda som gäller,det har jänkarna fattat i mer än 70 årJajjemän.. 7,4 l BigBlock V8a, Automat o billig bensin, man är ju född i fel land för bövelen.
Europa med löjliga små överladdade snåldieslar och manuella lådor med höga bränslepriser känns ju helt fel.
Kompisen hade en dylik Stingray, snörvlade så gott på tomgång, ruppade man till på gasen så kändes det som alla lösa föremål och personer inom 5 meter riskerade sugas in i motorn... måste upplevas,,,,
Mike
när det gäller jänk så håller jag med. ratt automat och big block 8:a i en full size bil. finns inget bättre än att mysa runt i 50-60 efter landsvägar och bara njuta. sen är det ju bara jänk som lyckats göra tomatlådor som faktiskt håller. skulle aldrig våga mig på en tomat i en europeisk bil, och absolut inte en volvo med aut. måste va världens sämsta automat låda, ingen av deras lådor håller ju om man börjar dra tungt, dom växlar som skit och varvar en d5 tills det inte kan varva mer.
nä i en bruksbil ska det vara manuell, om man nu inte brukar tidigare nämnda full size jänk
- By Gabriel