- ons 08 aug 2012, 12:55
#669782
BMWn susar iväg helt odramtiskt och regleringen är så snabb att det knappt märks att det spinner bara lite svagt under accet, knappt märkbart faktiskt.
Volvon brassar som sagt fullt direkt och hinner tokspinna innan antispinnen slår av motorn helt en stund.
Det var ju en riktigt stor anledning till att välja till AWD på volvon för Gen4 Haldex var ju så snabb att den fixade detta genom att föra över moment till bak.
Nu funkar det inte längre med Gen5.
DSTC sport hjälper inte här, det gör ju bara att det spinner ännu mera .
apersson850 skrev: ....jag inte varit ute på sådana äventyr med...Du behöver inte vara ute på något äventyr i ett surhål. Räcker starta vid ett rödljus i vinterhalkan till vardags med en V70 mot en BMW som båda är 2WD.
BMWn susar iväg helt odramtiskt och regleringen är så snabb att det knappt märks att det spinner bara lite svagt under accet, knappt märkbart faktiskt.
Volvon brassar som sagt fullt direkt och hinner tokspinna innan antispinnen slår av motorn helt en stund.
Det var ju en riktigt stor anledning till att välja till AWD på volvon för Gen4 Haldex var ju så snabb att den fixade detta genom att föra över moment till bak.
Nu funkar det inte längre med Gen5.
DSTC sport hjälper inte här, det gör ju bara att det spinner ännu mera .
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.