- tor 28 jul 2011, 13:40
Har följt många diskussioner kring Volvo vs BWM och måste säga att det som slår mig överlag är att den totala skillnaden mellan jämförbara objekt faktiskt verkar rätt liten idag. Det baserar jag på att diskussionerna ofta landar i relativt marginella skillnader, som någon tiondels skillnad 0-100 och ganska ovetenskapliga åsikter kring körkänsla (dvs högst relevanta för respektive person, men svåra att verfiera rent vetenskapligt). Noterar även att många som deltar i diskussionerna verkar gilla och ofta köra båda märkena, och det till och med är så att flera som förespråkar BMW kör Volvo...och tvärt om. Visst finns det BMW modeller som klart slår Volvo om man bortser helt från priserna, samtidigt vet vi inte vad Volvo hade kunnat leverera för 750 000 kr heller.
Kan det vara så att Volvos Premiumjakt faktiskt gett resultat, både positiva sådana, liksom negativa (högre priser främst) och att just skillnaden mellan Volvo och BMW (kanske även Audi och Mercedes som jag dock själv har mindre erfarenhet av) faktiskt är ganska små totalt sett idag, speciellt jämfört med andra märken??
Kan det vara så att Volvos Premiumjakt faktiskt gett resultat, både positiva sådana, liksom negativa (högre priser främst) och att just skillnaden mellan Volvo och BMW (kanske även Audi och Mercedes som jag dock själv har mindre erfarenhet av) faktiskt är ganska små totalt sett idag, speciellt jämfört med andra märken??