- lör 13 aug 2011, 01:14
MY12 C70 T5 aut Polestar. 1.55l/mil (98okt) senaste tanken. Stadskörning och rätt tung högerfot som vanligt.
Moderator: Moderatorer
apersson850 skrev:En tvåtimmars resa med stark blåst och ibland kraftigt regn, med XC70 D5 AWD och en Tabbert 560 2,5 bakom, där resan dessutom började med att släpa ut husvagnen från en leråker där vanliga bilar inte drog sig själva, långt mindre en husvagn, gav ett snitt enligt färddatorn på 1,46 l/mil.Wow, jag asade ju runt på en tung Kabe Boogie vagn på semestern och hela kalaset slutade på 0.97l/m uppmätt vid pumpen (något lägre på färddatorn), körde du fort/hårt eftersom du lyckades med 50% mer? Det enda jag gjorde var att jag försökte hålla mig under 90 km/h. Du har ju i.o.f.s automat men du har ju en MY12 och den ska ju vara grymt mycket snålare än min MY10 enligt volvospecen. (Låste automaten på 6:an hela tiden). Jag behövde ju också baxa vagn en del på uppställningsplaterna så det borde ju inte vara så stor skillnad.
Det är det gruvligaste jag sett sen jag köpte dieselmaskin.
apersson850 skrev:Flera centimeter vatten stående på vägen gjorde förstås också att det gick tungt att köra.Japp, det går riktigt ordenligt trögt då har jag märkt och det går åt mycket bränsle.
Ja plomben är ett mysterium, vi ska gräv[…]
Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]