Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
beställde 9 sep min skall landa v48
Användarvisningsbild
av betterlead
pm922 skrev:Fick min orderbekräftelse idag och nu har det gått från vecka 48 till v51, inte kul :cry:
Jag beställde alltså 15/9, nåja det blev till slut 17/9 och på orderbladet stod det leverans ca V50. Igår fick jag mail som berättar om cirkus V43.
Nu tar jag detta med en nypa salt eftersom det verkar vara omöjligt att få fram något samband mellan alla beställningsdagar och leveransveckor som visats upp här av oss. Någonstans får jag höra att produktionen av V70 R-Design Limited upphör V44 - i några fall får man veta att folk ska få sina bilar nästa år!

Min säljare berättade att vissa bilar "fångas upp" slumpmässigt direkt när de färdiga rullar av "bandet", till kvalitetskontroll. Man tar t.ex. fem bilar, ställer dem åt sidan och under flera veckor testar man dem på alla olika sätt. Om detta stämmer 100%, vet jag så klart inte.
Har man då oflyt, kan man i så fall drabbas av en olidlig väntan...

Längst upp i högra hörnet har jag ett sjusiffrigt tal som skulle kunna vara mitt fabriksordernummer. 1289757 - vad har ni andra för nr på era ordrar? Kanske kan man utläsa något av uppgifterna - samband mellan orderdag, leveransdag, utrustning etc.
Bara på skoj och 101% utan större betydelse egentligen, eller hur. Näe... ;-//
Användarvisningsbild
av rdesign11
Numret upp till höger på min orderbekräftelse är 1288810. Alltså 947 innan ditt nummer
Vet inte vad man kan tyda utav detta?
Användarvisningsbild
av rdesign11
Grattis. Hoppas allt är till belåtenhet.
Återkom gärna med kommentarer.

En annan får ju vänta till mitten/slutet av november innan den nya bilen kommer.
av pm922
Tvingade min ÅF att gå in och kolla idag om levdatum ändrat sig, och hos Volvo står det fortfarande prel lev 1:a veckan i dec. Så 3 veckor tidigare än det som stod på min orderbekräftelse, hoppas den kommer tidigare ändå. Börjar bli kallt att cykla. :roll:
Användarvisningsbild
av hollan
säljaren kontaktae mej i dag får bilen om 2-3v alltså nästan 5v tidigare än lovat gör ju inte alls ont hehe
av pm922
Har gått och funderat på i några dagar om jag skulle beställa nya vinterpuckar. Sen ramlade jag över naos med däck som rullat 30 mil för halva pengen, ibland har man flyt.
av pm922
Haft lånebil några dagar nu med USB/Ipodinterface, vilken fantastisk uppfinning. Ipodinterfacet har jag inte använt så mycket för jag har inte så mycket musik på min Iphone, men har kört ett 8GB USB med MP3or på. Funkar klockrent med info i displayen och allt, 1500 låtars jukebox i bilen. Är riktigt nöjd över det tillvalet, längtar till jag får min egen bil nu. Igår fick vi mail från volvo ang tjänsten "Min Volvo" att snart skulle vi få lösenord dit. Hinner väl få bilen innan det är klart. :roll:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Har nu bytt bränsletrycksgivare och nu ä[…]

Amerikanare är de största exponenter[…]

Mitt lås hade kläggat ihop helt, s&arin[…]

Service Peugeot 107 2007

Får se vad som händer nu dom närma[…]