Blomlind skrev:Är också intresserad av Rica till min XC70 D4 -15(181hk 5cyl) som jag får hämta ut imon.
Är det verkligen så att man måste skicka in ECU'n om man vill kunna ha iSoftloader??
känns inte som att jag vill göra det på en sprillans ny bil !?
Mvh//Anders
Varför skicka in, räcker med besök hos en återförsäljare.
MEN VARFÖR riskera ALLT vad garantier heter? Vänta på polestar så får du: 1. Bilen helt laglig, 2.Garantier behållna, 3.Inga problem med försäkringen OM det skulle behövas.
Oavsett om garantier finns eller inte är det vansinne att gambla med ev. ersättning och andra problem som kan bli resultatet av trim eller bara att saker går sönder men trimmet märks och ersättning uteblir pga trimmet oavsett om trimmet är orsaken eller ej.
Visst 275hk och plågsamma 536nm kan verka lockade innan man kör sönder saker, men när man gjort det inser man att 215hk och 420nm var bättre och varför polestar säger som dom säger ang effekt och vridmoment då Rica på inget sätt har samma kunskap om vad Volvos motorer och växellådor tål som Volvos motorsportavdelning/Polestar.
Tjatigt, ja visst men man skakar på huvudet varje gång ev. konsekvenser av för mycket vridmoment inte tas med i beräkningen då lådorna och motorer inte är outslitliga eller billiga att åtgärda med mindre marginaler för varje förändring som görs. Ännu mera så på ny bil som har lyxen att ha motorgaranti kvar, för mig så är det enklare att välja Rica som inte har motorgarantin kvar men så vill man att sakerna skall hålla ännu mera nu när garantin inte räddar mig.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..