- fre 26 sep 2008, 13:56
kave skrev:Jag menar brända mp3 skivor. Vad syftar du på för mp3 skivor?andreas_lofgren skrev:Radio professional måste du ha för att ex ha iPod gränssnitt som är både klart sämre och dyrare än Volvos. Vidare måste du ha Professional för att kunna spela mp3 skivor.Original BMW stolarna är ju hårda som parkbänkar, jag håller med, komfortstolarna är i Volvoklass och en nödvändighet.
Kan bara kommentera lite kort pga tidsbrist men jag ser ett par punkter där du utrustat BMWn med dyrare saker. Bland annat har du stoppat in:
* Radio Professional - till vilken nytta? Själva ljudet blir inte bättre av detta utan det räcker om du tar HiFi paketet
* Komfortstolar - motsvarande finns inte till Volvon och jag ser inte behovet eftersom BMWs originalstol är utmärkt. Klart att det blir dyrare om du lägger till stol för 20.000kr utan att göra motsvarande på Volvon?
* Dragkrok - du har lagt in denna på BMWn från början men inte på Volvon. Det finns också en billigare som är avtagbar likt Volvos. Den du valt nu är elektriskt infällbar.
Utan att jag känner att jag missat så värst mycket får jag det till:
Visst är BMWn dyrare, det förnekar jag inte men du får rätt mycket förfining för de pengarna också. Sedan att fri service inte påverkar förmånsvärde, visst, men det påverkar onekligen totalekonomin för bilen ordentligt.
Om du nu ska räkna totalekonomiskt kanske andrahandsvärdet ska räknas in. BMW lär tappa mer i pengar på tre år än Volvon.
Bor man i Sverige och räknar med att ta sig fram i snö är väl inte bakhjulsdrift att föredra heller.
Jag gillar BMW bilarna också föv, men hur jag än räknade så fick jag en 520DT till mer pengar än en XC70. I den jämförelsen står sig en 520D slätt.
Krocksäkerheten i en 5-serie är ju inte direkt högsta klass heller.