- tis 05 nov 2013, 20:57
Ja du har nog rätt.. 80-90% av mina körda mil görs på resor på mellan 16-20 mil.
Jag hade faktiskt dålig koll på hur pass stor skillnad det var med Diesel innan jag själv "gick på" hysterin.. men för mig känns det som att jag nog hade gjort det här valet även om jag innan visste vad jag visste nu.
Men till nästa byte hoppas jag på att hybriderna spridit sig lite.. och att man kanske kan få en liten VEA-bensinare i kombination med en elmotor. :)
jpennerb skrev:joel80 skrev:Ny regenerering idag.. (uppdaterade första posten)Du verkar ha en optimal körmönster för att köra diesel = långa körningar. En annan hade pajat partikelfiltret efter ett tag. Våra "långturer" med bilen är 10-20min resten är korta korta körningar mellan dagis, affär och vänner. Verkligen inte optimalt med en snåldiesel för oss. Jag har flera bekanta som följt med dieselhysterin fast deras körmönster liknar vårat, många har problem med motorfel som följd! :roll:
2013-11-05 vid 24570km
efter 220 körda mil.. Det pågick i ganska exakt 30km den här gången också.
Ja du har nog rätt.. 80-90% av mina körda mil görs på resor på mellan 16-20 mil.
Jag hade faktiskt dålig koll på hur pass stor skillnad det var med Diesel innan jag själv "gick på" hysterin.. men för mig känns det som att jag nog hade gjort det här valet även om jag innan visste vad jag visste nu.
Men till nästa byte hoppas jag på att hybriderna spridit sig lite.. och att man kanske kan få en liten VEA-bensinare i kombination med en elmotor. :)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13