- ons 09 okt 2013, 08:35
#794293
BSR's syfte är väl solklart men deras svepskäl om konkurrensfrihet faller tungt då det är fritt fram för ALLA att med VIDA att kunna laga Volvobilar. Att det finns vissa vilkor för att få licens är inte märkvärdigt. Det är ju när man vill göra annat är LAGA bilarna som det blir problem. Och vad jag vet så har aldrig BSR haft klassisk bilverkstad som verksamhet.
Extra uppenbart när BSR anför anklagelser som dessutom är direkt felaktiga. Ganska tydligt, när man läser BSRs text och jämför den med Volvos, vilken text som är skriven av lekmän och företagsjurister. Trodde BSR verkligen att man skulle kunna vinna? Visst kan dom ta det till domstol men David vs Goliat gör sig påmind och utgången blir nog inte som i sagan...
Samtidigt förstår jag BSR. Utan Volvo så tappar dom en stor del av sin omsättning så det var absolut värt ett försök. Men med tanke på hur mycket som står på spel för dom hade jag förväntat mig lite mer slipad text från deras sida.
__________________________________________________________
Volvo V90 D4 Momentum Advanced SE MY19 - Familje/pendlarbil Edition
D4204T14|AW TG-81SC|Osmium Grey|Teknikpaket|H/K|Charcoal läder
19" 5 -trippelekrad, Techmatt, Diamond Cut
20" 8-ekrad, Silver, Diamond Cut