- lör 20 aug 2016, 09:12
Du kan börja med att felsöka genom att prova att lirka lite i kablaget och sedan stänga dörren, "löser" detta felet temporärt så är det garanterat kablaget som skavts av.
Idalajocke skrev:Har idag efter en tvätt och vaxning åkt på samma problem med min v70 2,4d -08.Jag hade samma bekymmer på min bil, på min bil så vart det 3 st kablat som skavts av vid genomföringen mellan a-stolpe och dörren. Det är bara att hänga av dörren (sitter med 2 st 10 bultar och så losar man på dörrstoppet och kabeln). Kablarna brukar gå av vid buntbandet som håller ihop dem vid kontaktstycket detta buntband skippar men. Kablarna är bara att löda ihop igen och trä över en krympslang, sedan tar man och lindar in kablaget med filttejp för att undvika framtida skav.
Förardörr öppen, fast den i verkligheten är stängd.
går det att fixa själv?
är det bara vatten i låset som gör det borde det ju fixa sig själv till imorgon då här är +14-19 grader dagtid.
Var ute och kollade på bilen nu igen, testade att stänga dörren. samma fel. testade att stänga låskistan för hand. "dörr stängd enligt datan", stängde dörren på riktigt "dörr öppen". två gånger med samma resultat. hmm skumt..
Du kan börja med att felsöka genom att prova att lirka lite i kablaget och sedan stänga dörren, "löser" detta felet temporärt så är det garanterat kablaget som skavts av.

- By NickL