Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:Angående displayen som är i V70II fram till MY12. Den är ingen fröjd för ögat designmässigt, men jag skulle vilja se hur dessa stora färgdisplayer som finns i diverse bilar beter sig när det är -20, stark sol eller väldigt varmt.
Syns det något alls!? Funkar dom i -20? Det gör ju den nuvarande V70-displayen i alla fall. Riktigt bra tekniskt sett.. och vad är värst? Något som är fult men fungerar eller tvärtom??
På min A4 jag hade innan var det inga som helst problem. Den fungerade minst lika bra som Volvos nuvarande display
V9097 skrev:Jag är så gammalmodig att jag tycker det fungerade bättre när temperaturvredet (vreden) hade en liten skala intill, istället för att vrida på en ratt på ett ställe, och få återkopplignen på en skärm 40cm bort från knappen/ratten.
Håller med .... men ....

Tyvärr är ju även My-11 högintegrerad. V70N var den sista volvon där man kunde byta ut stereon när den blir omodern då den hade egen dipsplay,knappar och utrymme, och kliman hade egna knappar. Redan på V70II från -08 och frammåt är det sorgligt nog tokkört.
Tyckte det där såg rätt "eftermonterat" ut. Tänker lite Mercedes E-klass eller BMW. Men man bör väl vänta tills man sett det IRL innan man dömer ut det helt... Tror iofs det är en nödvändighet att kunna erbjuda en stor färgskärm numera med tanke på Volvos priser, så det var väl en påtvingad förändring.
perhall skrev:Min grannes fullutrustade 335i (ca 700 000 kr) har två bulor, har aldrig hört någon klaga på det... jag är kanske helt ensam om att tycka att S60/V60 inte har så snygg instrumentbräda..../PH
Nej du är inte ensam - jag håller med dig.
Jag tycker att S/V60 är lite upphausad och överreklamerad. Men så tycker jag inte om "livstilsbilar" heller.
Jag har alltid svårt att förstå varför man gör en kombi med så litet bagage, att det nästan är mindre än sedanvarianten, och defenitivt svårlastat, med den hårt sluttande bakluckan?

Och det kanske är OT, men jag har ännu svårare att förstå varför en biltillverkare med bas i Sverige, och med en betydande, för att inte säga övervägande, försäljning i Sverige, först lanserar en sedan? Kanske borde både nya 95 Kombi och V70 kommit före sin sedan-syster? Tips till SAAB: Låt den stora omvärlden vänta på sedanen istället, och få igång produktionen av kombin, här hemma. Då har man en produktionsbas att stå på, som man sedan kan utöka till resterande marknader... men så är jag ju inte marknadsanalytiker, eller bilförsäljare, heller.
Snacksalig skrev:
Tips till SAAB: Låt den stora omvärlden vänta på sedanen istället, och få igång produktionen av kombin, här hemma. Då har man en produktionsbas att stå på, som man sedan kan utöka till resterande marknader... men så är jag ju inte marknadsanalytiker, eller bilförsäljare, heller.
Har oxå funderat i de banorna....
Snacksalig skrev:
perhall skrev:Min grannes fullutrustade 335i (ca 700 000 kr) har två bulor, har aldrig hört någon klaga på det... jag är kanske helt ensam om att tycka att S60/V60 inte har så snygg instrumentbräda..../PH
Nej du är inte ensam - jag håller med dig.
Jag tycker att S/V60 är lite upphausad och överreklamerad. Men så tycker jag inte om "livstilsbilar" heller.
Jag har alltid svårt att förstå varför man gör en kombi med så litet bagage, att det nästan är mindre än sedanvarianten, och defenitivt svårlastat, med den hårt sluttande bakluckan?

Tycker IOFS att både 335i med Navi Professional (två bulor, kanske skall synas att man betalat extra) och V60 har trevliga instrumenteringar, men jag håller helt med om det där med livsstilsbilar. En V60 D5 AWD låter jättetrevligt om den skulle ha ett bagageutrymme. Nu känns en 335i hyfsat förnuftig.

Vilket påminner om de där teorierna om att den som har två alternativ och har valt ett av dem väljer det andra ursprungliga alternativet om ett tredje alternativ introduceras. Nu när V60 lanserats kanske köparen av en V70 väljer en A4 Avant istället för en Volvo eftersom en A4 Avant plötsligt känns som en hyfsat praktisk medelväg när V60 kommer in som referensobjekt.
Skulle Volvo/SAAB enbart fousera på Sverige när man lanserar nya modeller då skulle dom inte överleva,
Sverige är litet även för Volvo, exv Volvos mest sålda model nu är XC60 , man sålde nog ca 4000 XC60 i Sverige 2010 av en total produktion på nära 70.000 bilar., därför så bygger man inte bilar för Svensk marknad enbart, det är därför man lanserar sedaner först , eftersom resten av världen inte köper kombi på samma sätt som i Sverige.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Det står inget om vilken plast det är! […]

Tysta sommardäck V90

Innan jag köpte min v90 t6 my22 provade jag s[…]

Har precis bytt tomgångsventilen men inte te[…]

Ny stereo i min s40 2004