- tor 24 feb 2011, 16:54
kör till jobbet och sen hem .... då visar den ( efter den nu då adapterat sig efter service / ny pogramvara) att det är över max samt korrigera oljenivå :roll:
jaja... den stod ju inte 100 % rakt när jag kollade , bad tanten kolla nästa dag när hon kört till jobbet ...
Japp ... korrigera oljenivå ( över max )....
På vägen hem kommer motorsysten service erfodras upp ..... puuuhhhhhhh
jajaj.... där jag köpt den står ju en fri hyrbil o väntar , så de sköter sina åtagande till 100 % , men man blir ju lite "trött" att det är strul med en ny bil ...
birdmag skrev:Jag hade min bil inne i mitten av december, för bl a airbagproblemet och något med oljenivån. Efter att jag sedan servade bilen i förra veckan har jag två gånger fått varningsmeddelandet i infodisplayen "motorsystem serv.erfordras" samt att oljenivåmätaren visar samma felmeddelande.hadde inne min nu i veckan ..... hämtade bilen .... visade precis max på elektroniska mätstickan :D
Jag har varit inne en gång för att få felet justerat och då tömte mekanikern ut lite olja och körde något åtgärdsschema de fått ut. På väg hem från verkstan körde jag över ett farthinder och fick återigen samma felmeddelande så det blir till att boka in ett återbesök.
kör till jobbet och sen hem .... då visar den ( efter den nu då adapterat sig efter service / ny pogramvara) att det är över max samt korrigera oljenivå :roll:
jaja... den stod ju inte 100 % rakt när jag kollade , bad tanten kolla nästa dag när hon kört till jobbet ...
Japp ... korrigera oljenivå ( över max )....
På vägen hem kommer motorsysten service erfodras upp ..... puuuhhhhhhh

jajaj.... där jag köpt den står ju en fri hyrbil o väntar , så de sköter sina åtagande till 100 % , men man blir ju lite "trött" att det är strul med en ny bil ...