Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
andreas_lofgren skrev:De tre senaste Audis vi haft har gått 30.000 mil utan några som helst problem. Förutom service har det bara handlat om slitdelar såsom bromsbelägg osv. Det var typ 1995 när Passat introducerades som volymerna blev övermäktiga för serviceverkstäderna och de föll ihop totalt. Bilia är inte ett dugg bättre i dagsläget.

Det verkar som du, om du ursäktar uttrycket, inte tänker på ditt bilköp särskilt rationellt. Inget ont i det men det är svårt att ge köpråd när så mycket handlar om känsla. Dina behov egentligen pekar på en vanlig V70 AWD. Men den vill du inte ha vilket jag respekterar - bilköp är 95% känsla. I det här fallet är det nog bara du själv som kan välja egentligen.

Själv skulle jag exempelvis ofantlig mycket hellre åka i den här än en XC70, men det är ju bara min syn på saken. Inga objektiva fakta.
AUdis kvalitet är mycket bra. Dock är de dyra att serva, totalt sett en dyr bil att åka i precis som en ny Volvo... 3,0 TDI är grym, den går 0-100 under 7 sek och är klart kul att köra. Dock är ju komforten bättre i V70II/XC70II och det är en nyare modell, så även om den kanske inte ser så mycket nyare ut är det ju längre kvar tills det kommer en ny modell som får den gamla att se gammal ut...
PH
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Lilja skrev:Driver support paket
Adaptiv farthållare med autobroms + kollisionsvarnare, driver alert system och BLIS = 14900kr...

Ser bra ut i övrigt. Fast jag tycker att du ska välja till herrgårdsvagnspaketet II, så får du elbaklucka, laminerade rutor och lite annat också. Även Teknikpaketet är guld värt. Där bl.a keyless-drive (med PPC) ingår!
Användarvisningsbild
av Lilja
XC90_Executive skrev:
Adaptiv farthållare med autobroms + kollisionsvarnare, driver alert system och BLIS = 14900kr...

Ser bra ut i övrigt. Fast jag tycker att du ska välja till herrgårdsvagnspaketet II, så får du elbaklucka, laminerade rutor och lite annat också. Även Teknikpaketet är guld värt. Där bl.a keyless-drive (med PPC) ingår!
Elbaklucka måste vara en av dom mest onödiga addonsen som finns. Sen keyless drive är jag inte jätteintresserad av. Grejen är den att jag helst inte vill lägga över 500 och det är precis 500 med denna utrustningen.

Enligt bygg din bil grejset på volvos hemsida blir det 18900 för adaptiv farthållare iallafall.
av Linqid
Lilja skrev:
XC90_Executive skrev:

Elbaklucka måste vara en av dom mest onödiga addonsen som finns. Sen keyless drive är jag inte jätteintresserad av. Grejen är den att jag helst inte vill lägga över 500 och det är precis 500 med denna utrustningen.

Enligt bygg din bil grejset på volvos hemsida blir det 18900 för adaptiv farthållare iallafall.
Det är om du köper enbart Adaptiv farthållare med kollisionsvarnare. Volvo har dock haft ett så kallat Driver Support-paket ett tag nu som inkluderar Adaptiv farthållare med autobroms och kollisionsvarnare, Driver Alert System och BLIS för 14900 kr. Finns med på Bygg din Bil, två snäpp under Adaptiv farthållare i listan.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Elbaklucka är skönt, men jag tror inte man märker fördelarna fören man har haft det och sedan blir utan! :wink: Laminerat glas drar ner ljudvolymen innuti bilen, plus att rutorna blir i stort sett omöjliga att slå sönder (inbrott). Skulle man krocka så får man inget splitter i bilen heller....

Keyless tycker jag absolut att du ska ha. Det är otroligt skönt att slippa trycka in nyckeln i instrumentbrädan varje gång man ska köra. Likadant när man ska låsa och låsa upp bilen. Det sitter en liten knapp på ytterhandtaget som man låser bilen med. Sedan när man kommer till bilen drar man bara i handtaget. Trots att bilen är låst så är det precis som att den är öppen, eftersom den låser upp samtidigt som man drar i handtaget.

Ang driver support så är svaret ovan. 14900kr för hela paketet är ett "självkostnadspris".
av jhenrikj
XC90_Executive skrev:Keyless tycker jag absolut att du ska ha. Det är otroligt skönt att slippa trycka in nyckeln i instrumentbrädan varje gång man ska köra. Likadant när man ska låsa och låsa upp bilen. Det sitter en liten knapp på ytterhandtaget som man låser bilen med. Sedan när man kommer till bilen drar man bara i handtaget. Trots att bilen är låst så är det precis som att den är öppen, eftersom den låser upp samtidigt som man drar i handtaget.
Kan inte annat än att hålla med, Keyless är det sista jag skulle välja bort från min bil.
Användarvisningsbild
av AndersP
Är det nån som har erfarenhet av Ventilearat läder ?
SKönt med läder men kan klibba dessa dagar trots ECC.
Blir det bättre eller ?
Användarvisningsbild
av Lilja
XC90_Executive skrev:Elbaklucka är skönt, men jag tror inte man märker fördelarna fören man har haft det och sedan blir utan! :wink: Laminerat glas drar ner ljudvolymen innuti bilen, plus att rutorna blir i stort sett omöjliga att slå sönder (inbrott). Skulle man krocka så får man inget splitter i bilen heller....

Keyless tycker jag absolut att du ska ha. Det är otroligt skönt att slippa trycka in nyckeln i instrumentbrädan varje gång man ska köra. Likadant när man ska låsa och låsa upp bilen. Det sitter en liten knapp på ytterhandtaget som man låser bilen med. Sedan när man kommer till bilen drar man bara i handtaget. Trots att bilen är låst så är det precis som att den är öppen, eftersom den låser upp samtidigt som man drar i handtaget.

Ang driver support så är svaret ovan. 14900kr för hela paketet är ett "självkostnadspris".
Låter bra när jag t.ex. är hos friösren. Där kan jag av någon anledning inte låsa min nuvarande bil med fjärren. Min mammas bil gör likadant. Hur låser man bilen då om du har keyless drive?
av JHg
Låter bra när jag t.ex. är hos friösren. Där kan jag av någon anledning inte låsa min nuvarande bil med fjärren. Min mammas bil gör likadant. Hur låser man bilen då om du har keyless drive?
Ett av två följande sätt:
1. Trycker på knappen på handtaget när du stänger dörren.
2. Trycker på låssymbolen på fjärrkontrollen efter du stängt dörrarna.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
JHg skrev:Ett av två följande sätt:
1. Trycker på knappen på handtaget när du stänger dörren.
2. Trycker på låssymbolen på fjärrkontrollen efter du stängt dörrarna.
Förtydligande på nr 1. Man trycker på knappen på ytterhandtaget när man har stängt dörren.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Hej! Har en gammal Volvo 740 GLE från -89 o[…]

Laddbox

Jag köpte en begagnad Cetek Njord, hade redan[…]

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016