Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Craile
Jo men Etanolen ligger nu på Vinterpris 9,50.
Till sommaren går priset ner till 8,50 igen.
Det är ju vinterpris o sommar pris på Etanolen.
Beror väl på att det är dyrare och framställa på vintern.
Och bensin o diesel skjuter väl upp i 13-14 kronor igen.
Då gillar jag att man har alternativet på bränsle.
Användarvisningsbild
av poseidon
Att E85 är dyrare på vintern är för att det är E75 på vintern, alltså mer bensin = dyrare. Har inget att göra med framställningsprocessen.
av Vålvå
Satsa på en Momentum iaf så får du lackade lister,spoiler o sidokjolar.
2,0D eller 2,0F,jag skulle ta dieseln pga den är betydligt starkare i det register man oftast kör i.
Sen är jag övertygad om att etanolen aldrig kommer ner i pris som tidigare,men vi får väl se :wink:
av Lövet
Sekab (som stått för 90% av svenska etanolen) har lagt ner sin tillverkning. Verkar som etanolvännerna i Sverige inte var så värst miljövänliga längre när det började kännas i plånboken.

http://www.automotorsport.se/news/17229 ... erkningen/
Användarvisningsbild
av Variosboy
jhenrikj skrev:Hur många kör 100% stadskörning??
Inte värst många, gjorde bara ett räkneexempel utifrån stadskörningsexemplet. Skillnaden då är som du själv kan räkna ut ca: 9000:
Räknar man på enbart landsväg så är skillnaden större enligt fabrikssiffrorna, då landar skillnaden på 16000:-
av erc
Hur det än räknas kommer en fabriksny bil för en kvarts miljon aldrig att bli en speciellt bra affär. Kom ihåg att bilen är värd maximalt halva nypriset efter tre år. Med en värdeminskning på 125000 spelar det mindre roll om skatten är 4000 eller 2000 per år eller om bränslet kostar en krona mer eller mindre. Att "räkna hem" en bil kan bara de som kör riktigt mycket i tjänsten göra, och då begränsat till betydligt billigare bilar.

Låt magkänslan styra lite och välj en bil med den utrustningsnivå du vill ha. Det är man värd.
av Lövet
erc skrev:Hur det än räknas kommer en fabriksny bil för en kvarts miljon aldrig att bli en speciellt bra affär. Kom ihåg att bilen är värd maximalt halva nypriset efter tre år. Med en värdeminskning på 125000 spelar det mindre roll om skatten är 4000 eller 2000 per år eller om bränslet kostar en krona mer eller mindre. Att "räkna hem" en bil kan bara de som kör riktigt mycket i tjänsten göra, och då begränsat till betydligt billigare bilar.

Låt magkänslan styra lite och välj en bil med den utrustningsnivå du vill ha. Det är man värd.
Helt rätt. Man lever bara en gång, varför åka runt och späka sig i en bil man inte vill ha bara för att spara en femhundring i månaden?
av Mrks
CarMan skrev:
Craile skrev:Det går att fixa till ljudet även om man bara har preformance sound i bilen.
Går att lägga in slutsteg och subb i bagaget...
Finns alltid en lösning!
du kan inte lägga till USB eller slutsteg, tror heller inte det går att få växlare, RTI o sånt ska väll heller inte gå.
har inte kollat på suben, går den att få dit på detta ljudpaket ? deta ljudpaket skiljer sig helt från de övrikga.

Jag har uppdaterat min High Performance med slutsteg och nav -enhet. Detta är inga problem om man köper en Pioneer F500BT som jag har. Då ingick, ipodstyrning med menyer, usb, sd-kort, ingång för backkamera osv osv. går att köra filmer o hela baletten. plus parrots handsfree som är inbyggd.

Det är inga problem att uppdatera på så sätt från nåt av stereopaketen.
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]