- fre 12 sep 2008, 19:16
Om jag jämför min nuvarande V70 med min tidigare S80N så är skillnad stor. Om jag jämför med tidigare bilar av annat märke så är skillnaden häpnadsväckande stor. Alla dessa missljud är så irriterande så att jag starkt överväger att byta märke.
kave skrev:Din bil verkar vara byggd enligt samma princip som min. Jag har aldrig haft någon bil gett ifrån sig så mycket knirr-, knak- och brakljud som min nuvarande V70. Jag har missljud från a-stolpe, b-stolpe, instrumentpanel och mittkonsol. Dessutom flaxar dörrarna som fågelvingar vid körning på ojämn väg (normal vägstandard på dessa breddgrader). När det gäller förarstolen så har min Volvo-verkstad meddelat att det glapp som jag upplever vid start och stopp går under kategorin produktegenskaper då den nya stolen har ett större inbyggt spel än tidigare stolar från Volvo.2,5FT Västerås skrev:Tja, ibland undrar man om man är för petig, men efter 5 dagar med en Junkig Renault Clio så inser man att det är man inte. Visst, i fart bullrar och lever det rövare, men den är helt knäpptyst vad gäller knak och knäppningar.kave skrev:Tja, min knakar och knirrar värre än jag vet inte vad. Verkstadens lösning var att byta ut förarsätet och dränka diverse detaljer i 5-56 eller liknande. Inte särskilt tillfredställande.Visst är det skönt att man har köpt en PREMIUM-bil enligt Volvo :D
Ibland får jag för mig att man använt fel momentnyckel och sand i alla kontaktytor på min bil.
Motorn lyckades de ju inte med särskilt bra.
Om jag jämför min nuvarande V70 med min tidigare S80N så är skillnad stor. Om jag jämför med tidigare bilar av annat märke så är skillnaden häpnadsväckande stor. Alla dessa missljud är så irriterande så att jag starkt överväger att byta märke.