Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Amli
Jag har kört T6 endast på V70II och den imponerade inte på mig. Tyckte den bara var trött och GRYMT törstig. Förstå mig rätt dock, den var ju inte direkt slö men med den effekten osv hade jag räknat med mer.
Men det var ett jämt härligt drag. Den låter ju helt underbart när man hårdkör den lite.
Men en helt ny motor år 2008 och med den bränsleförbrukningen är ju ett skämt.
Men uppenbarligen har bränsleförbrukning och andrahandsvärde ingen betydelse och då tror jag du gjort ett klockrent köp.
Användarvisningsbild
av Appel
wide skrev:Grattis, klockrent!. När blir leveransen?...

Törs man fråga vad den gick lös på?.. :wink:
Preliminär leverans i december... Lång väntan!

Hrrm, jag blev nog lite fartblind med kryssen, man kan väl säga att det blev tillval för 115...
Jag har kört T6 endast på V70II och den imponerade inte på mig. Tyckte den bara var trött och GRYMT törstig. Förstå mig rätt dock, den var ju inte direkt slö men med den effekten osv hade jag räknat med mer.
Men det var ett jämt härligt drag. Den låter ju helt underbart när man hårdkör den lite.
Men en helt ny motor år 2008 och med den bränsleförbrukningen är ju ett skämt.
Men uppenbarligen har bränsleförbrukning och andrahandsvärde ingen betydelse och då tror jag du gjort ett klockrent köp.
Min nuvarande V50 T5 med 230 hk snittar ca 1,2 på min typ av körning, och då tycker jag att jag håller igen för att att slippa byta framdäck så ofta, så jag gissar att den kommer att dra någon deciliter till, det får det vara värt.

Andrahandsvärdet är ju det stora frågetecknet, om 4 år så vet man bättre, den lär vara billig då...
"Man lever bara en gång..."

Nu är jag ingen miljötaliban eller vill egentligen ta glädjen ifrån dig, men det är när vi människor tänker på detta sätt som vi för över våra miljöproblem på våra barn...

Inom en mycket snar framtid kommer motorer av denna typ att bli helt obsoleta, så det är kanske din sista chans att "njuta". Själv så har jag valt att "växla" ner, ännu inte helt miljövänligt, men har bestämt mig för att min nästa bil ska bli en plug-in hybrid, en "Fisker" vore inte helt fel...och då kan njuta i alla fall...
Tro mig, jag har tänkt på det här med miljön, men som du själv skriver, det här är sista chansen... det betyder inte att man måste ta den "chansen", men nu fick det bli så. Förhoppningsvis så finns det bra/bättre alternativ om 4 år.
robbygg skrev:Har dom tagit bort T6'an som motoralternativ till xc60? Hittar den varkens på hemsidan eller som alternativ i bilbyggarmodulen?
Under "Tekniska Data" så finns den kvar

/Kalle
Vad där än står, så är det ditt bilordernummer du ska skriva in. Din försäljare kan upplysa dig om det. (Ifall det inte står på din ordersedel.)
betterlead skrev:Vad där än står, så är det ditt bilordernummer du ska skriva in. Din försäljare kan upplysa dig om det. (Ifall det inte står på din ordersedel.)
Jag är rätt säker på att jag har rätt nummer, tar jag nummret under eller över så får jag träff på andra bilar, men just min bil så så står det att det är felaktigt nummer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]