Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nicco
Hbgpolisen skrev:Känner mig helt enkelt jävligt lurad nu. Beställde för exakt en månad sedan en V70 D4 AWD 2015 aut. summum med electric silver, lastpaket, klimatpaket drag etc. Det skulle vara himla bra erbjudande sades det. Nu när jag har minst en månad kvar tills jag ens får bilen så ser jag att listpriset för exakt samma bil men Classic-modell på Bygg din Volvo ligger ca 35 tusen UNDER listpriset när jag beställde den. Det är ju en hel del trots att rabatten då inte är avdragen vilket normalt är kring 10-11 %.

Vad göra? Hade det varit Media Markt och priset sänkts på en vara innan man fått den så hade man fått det nya lägre priset. Men i detta fallet får man helt enkelt köpa att man missat Classic erbjudandet? Eller ska man gå till bilhandlaren och förklara läget? Jag har t.o.m fram till 17 mars att göra ändringar i utrustning etc....

Känns nu bara jävligt kasst, mycket pengar som det är redan och att ha kanske hostat upp 20000 kr extra är fan snudd på lurendrejeri!

Åk över till handlaren och förklara att du känner dig snopen. Du lär nog inte få samma erbjudande som my16, men någonting kanske din säljare kan göra som lite plåster på såren. Det är väldigt många bilhandlare som fokuserar hårt på "nöjd kund" just nu.
Användarvisningsbild
av Perra83
Nicco skrev:
Hbgpolisen skrev:Känner mig helt enkelt jävligt lurad nu. Beställde för exakt en månad sedan en V70 D4 AWD 2015 aut. summum med electric silver, lastpaket, klimatpaket drag etc. Det skulle vara himla bra erbjudande sades det. Nu när jag har minst en månad kvar tills jag ens får bilen så ser jag att listpriset för exakt samma bil men Classic-modell på Bygg din Volvo ligger ca 35 tusen UNDER listpriset när jag beställde den. Det är ju en hel del trots att rabatten då inte är avdragen vilket normalt är kring 10-11 %.

Vad göra? Hade det varit Media Markt och priset sänkts på en vara innan man fått den så hade man fått det nya lägre priset. Men i detta fallet får man helt enkelt köpa att man missat Classic erbjudandet? Eller ska man gå till bilhandlaren och förklara läget? Jag har t.o.m fram till 17 mars att göra ändringar i utrustning etc....

Känns nu bara jävligt kasst, mycket pengar som det är redan och att ha kanske hostat upp 20000 kr extra är fan snudd på lurendrejeri!

Åk över till handlaren och förklara att du känner dig snopen. Du lär nog inte få samma erbjudande som my16, men någonting kanske din säljare kan göra som lite plåster på såren. Det är väldigt många bilhandlare som fokuserar hårt på "nöjd kund" just nu.
Jag hade inte tvekat. Åk och snacka med säljaren. En classic är en classic.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag hade förväntat bättre kampanjer på Classic än detta, nu är det ju verkligen inte många kronor billigare än MY15 och dessutom brukar man väl bara få 2 procent rabatt på Classic? Vilket gör att det ändå inte blir billigare med Classoc
Användarvisningsbild
av joel80
Simon... Det är ju rätt många paket som ligger med i Classic... Driver support, BLIS, Klimatpaketet, Teknikpaketet..
Jag tyckte det blev bra mycket billigare att bygga en Summum med det mesta tillvalt än för en vecka sen.. runt 40-50k billigare.
av para
joel80 skrev:Simon... Det är ju rätt många paket som ligger med i Classic... Driver support, BLIS, Klimatpaketet, Teknikpaketet..
Jag tyckte det blev bra mycket billigare att bygga en Summum med det mesta tillvalt än för en vecka sen.. runt 40-50k billigare.
Nja...
Driver support och BLIS har varit standard sen i höstas
Teknikpaketet har också ingått i Business Edition som också varit standard sen 2014

På en sport xc70 skiljer nästan inget i pris mot en 2015 med samma utrustning påplockad.
av Kluster
Åååh mumma - V70 D3 Aut Classic Momentum Miljöklassad! Vad tusan ska man kunna pruta på då när allt nästan ingår?!
av Kluster
Linqid skrev:
joel80 skrev:Finns det nån anledning till varför dom inte kör in 8-stegade lådan till D3-motor??
:(
Det är en ny 6-stegad låda och av någon anledning anser väl man att det räcker till i de mindre motorerna. BMW har ju gjort samma sak i sina nya, framhjulsdrivna plattformar och tagit fram en 6-stegs till 18-motorn.
Enligt nya Bygg Din Volvo (dock Beta-version) står det följande under D3:

Motortyp:
2-liter 4-cyl. turbodiesel med Start/Stop

Växellåda:
Sexväxlad manuell växellåda
Åttastegad Geartronic automatlåda, Sportmode

MEN under Växellåda står det fortfarande Automat 6-stegad :roll:
av perhall
Och samma motor i XC60 innebär 8-stegad så sannolikt står det fel. Vore ju inte förenligt med Volvos standardiseringsstrategi....
Användarvisningsbild
av Anders E
Bekräftat, tyvärrr....

Motorerna som finns på Volvo's hemsida är dom som gäller.
Ingen T5 med andra ord.
Användarvisningsbild
av joel80
Lite synd att V70 inte får en hybrid.. Den "mindre" motorvarianten som kommer i V60 hade jag gärna sett i en V70 redan till i år.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14

Okej, testar det och återkommer om de inte l[…]

Hej! Har rätt ett drygt problem nu när d[…]

Bilar har ökat betydligt mer än allm&au[…]