- mån 23 feb 2015, 17:34
dissonans skrev:Kolla min första posting ;)EjS skrev:9.6 sekunder? Vilken Volvo då?XC90_Executive skrev:Fast kolla Volvos omsättning och utvecklingskostnader och jämför med BMW m.fl. och jämför antalet modeller i utbudet.Präcis. Prestanda betyder att du vill ha bäst prästanda med de hk som bilen har.
Volvo kan inte matcha värstingarna men kan hänga med ganska bra! För att jag säger att prestanda är viktigt behöver det ju inte betyda att jag vill ha en V8 med dubbelturbo och 600hk och behöva ha njurbälte. Däremot tycker jag det är trevligt om det är lite drag. Brukar köpa dom största som Volvo erbjuder.
Och där tycker jag att 225 hk - i verkligheten kanske 240 hk och 0-100 på 9.6 säger något om ineffektiv drivlina och gamla tunga komponenten.
Ska Volvo fortsätta öka marknaden ska de matcha uppenbara konkurrenter som vw, audi, bmw, merca osv. Men de tränger inte att erbjuda lika många och stora motorer.
Nya 225 hk XC90 D5 gör 0-100 på 7.8 sek. Nuvarande XC70 D5 AWD 215 hk automat 0-100 på 8.3 sekunder.
- By Okalettos