- lör 20 sep 2008, 16:26
Vålvå skrev:Över litern, hur lyckas han, den måste han lämna in på verkstad på direkten ???? När tjejen bara kör kallstart och korta sträckor under vintern (under milen) brukar hon komma upp i nästan exakt en liter per mil. (ej färddator, utan uppätt).VolvoB20 skrev:Det där låter som en saga!perhall skrev:Ni som har 2,4D manuell och ligger på 0,6-0,65 i 90-110 ska nog vara nöjda, där ligger moderna tunga dieselbilar med partikelfilter (BMW t ex en aning snålare).Blir rätt avundsjuk på min sambo, hon kör en BMW 5:a med bensin-sexan nu (525). Hon kom just hem från en längre resa och det landade på 0.75 l/m trots att hon gasar duktig friskt och dessutom kör med 255or på bilen. Hon kör fasiken snålare men en bensinare än vad de flesta volvo drar med diesel, ändå är det fler hk, bättre acc och högre toppfart i BMWn ?:-/ Största skillanden att förbrukningen på BMWn inte ökar speciellt om man drar på, på volvon sticker den direkt.
Vad ligger ni som har 2,5T manuell på? min drar 0,8 om man kör 80-100 (dvs. 70- och 90-väg), 0,7 om man snålkör riktigt och 1,0 i 125. Sen märker jag inte så mycket skillnad på 125 jämnt eller 135, det är kanske 1,05 då istället. Kör man över 150 drar den extremt mycket.
PH
Har en kollega som har en 525ia touring av senaste modellen,den drar inte under litern på långstyrning.Han tycker själv att den är törstig!
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.