- lör 16 maj 2020, 17:12
#1380183
Dock är xenon i helljuset bortkastat då¨dom dels lyser på tok för "rakt ner i backen" för att fungera som "extraljus", dels är reflektorerna på tok för små och INTE anpassade för xenon då dom inte har korrekt ljusintensitet jmfr glödtråd och ej rätt placecing i förhållade till glödtråden för att fungera ok oavsett vad fabrikaten marknadsför dom som.
Lägg till att du MÅSTE ha transientskydd om du inte vill bränna elektronik med strömpiken som kommer och att det tar tid/4sek+ från start till att ljuset är vad det ska vara med xenon.
LED är äkta plug and play och är det lumileds ZES så har dom även rätt/hög ljusintensitet i förhållande till "ljuskällan" dioden/glödtråden då dom är små även om dom totalt sett inte ger mest ljus så är dom bäst anpassade att ersätta en glödtråd.
Nä, helljuset är bara ett komplement till riktiga extraljus/ramp, aldrig någonsin en ersättning vilket många missuppfattat det som.
Tex har jag OWL LED i helljuset som just komplement till 3xNBB PRO LED samt snart även en 40" VX XPR diskret och "osynlig" mellan railsen för perfekt kombo.
Led:sen lyser något kortare än xenon(inget problem pga att det enbart är ett komplement) men betydligt bredare vilket enbart är positivt och hjälper extraljusen med bredden direkt framför bilen och pga extrema ljuset från extraljus/ramp så blir man inte bländad och upplever det kort pga mycket närljus som tex ramp under nummerskylt gör OM det inte är en ramp som tex VX XPR/XRL med "smal"/liten horisontal ljusspridning så ljuset kommer framåt och inte upp/ner direkt och är kort och upplevs ännu kortare. Detta är även positivt vid takmontering att inte lysa upp sin egen motorhuv och blända sig själv den vägen.
MagnusR skrev: ↑lör 16 maj 2020, 16:40 Finns det nån som har provat LED, tex den här?Dom ryms, haft större fläktkyld i helljuset än dessa.
https://www.xenonkungen.com/se/produkte ... ts-h7.html
Får tex bakstycket plats?
Dock är xenon i helljuset bortkastat då¨dom dels lyser på tok för "rakt ner i backen" för att fungera som "extraljus", dels är reflektorerna på tok för små och INTE anpassade för xenon då dom inte har korrekt ljusintensitet jmfr glödtråd och ej rätt placecing i förhållade till glödtråden för att fungera ok oavsett vad fabrikaten marknadsför dom som.
Lägg till att du MÅSTE ha transientskydd om du inte vill bränna elektronik med strömpiken som kommer och att det tar tid/4sek+ från start till att ljuset är vad det ska vara med xenon.
LED är äkta plug and play och är det lumileds ZES så har dom även rätt/hög ljusintensitet i förhållande till "ljuskällan" dioden/glödtråden då dom är små även om dom totalt sett inte ger mest ljus så är dom bäst anpassade att ersätta en glödtråd.
Nä, helljuset är bara ett komplement till riktiga extraljus/ramp, aldrig någonsin en ersättning vilket många missuppfattat det som.
Tex har jag OWL LED i helljuset som just komplement till 3xNBB PRO LED samt snart även en 40" VX XPR diskret och "osynlig" mellan railsen för perfekt kombo.
Led:sen lyser något kortare än xenon(inget problem pga att det enbart är ett komplement) men betydligt bredare vilket enbart är positivt och hjälper extraljusen med bredden direkt framför bilen och pga extrema ljuset från extraljus/ramp så blir man inte bländad och upplever det kort pga mycket närljus som tex ramp under nummerskylt gör OM det inte är en ramp som tex VX XPR/XRL med "smal"/liten horisontal ljusspridning så ljuset kommer framåt och inte upp/ner direkt och är kort och upplevs ännu kortare. Detta är även positivt vid takmontering att inte lysa upp sin egen motorhuv och blända sig själv den vägen.
XC70II D5 Summum AWD -08 Polestar LED/xenon edition. Twinpipe med MY14 facelift, 3X NBB 225 Alpha Pro LED 165W på Qpax-båge, MY13 LED belyst R-design växelkonsoll, Erakir DC 19".
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..
Sidescuffplates, inslag av godbitarna från MY11, MY13 invändigt..