- tor 24 okt 2013, 08:17
Man bromsar ju till rullarna stannar. Sen är där en fördröjning innan rullarna startar igen. Vaken bes. gubbe behövs väl för att hinna :lol:
Moderator: Moderatorer
NordmanV8 skrev::shock:Du kan alltid be dom göra en alternativ bromskontroll eller va det heter när dom kör i 50-60 och tvärnitar :)
Jag ska besikta på onsdag... Bör jag vara orolig eller ska jag be dem göra på något speciellt sätt?
Toson skrev:Som kanske noterats i annan tråd besiktigade jag häromdan och jag åkte med vid bromstestet/körsvängen då det var första gången T6'an besiktigades i min ägo och jag var intresserad av hur man gjorde.Är det Haldex av nyare modell (från 2003 sa besiktningsmannen) har jag efter idogt researchande dragit slutsatsen att det är fullständigt korrekt sätt som din besiktningsman använde sig av.
Utan diskussion körde han upp på rullarna och stängde av motorn under "normalt bromsprov" för varje axel .......
Är det normalt förfarande för en AWD av den här typen? Har haft flera olika 4-Weel's där det varierat och man har gjort allt mellan att bromstesta "som vanligt" och inte bromsprova alls med rullarna utan bara bromsa lite under testsvängen.
Vilka instruktioner har man?
//Toson
Självklart är det Beg delar jag letar ef[…]