- tis 12 feb 2013, 18:31
Jag äger en vit v70 Drive momentum 2010. Fick köpa denna med ca 5500mil på mätaren, en ägare och med med diverse kring utrustning för 125000kr. Ny servad 6000mila och ny lackad stötfångare efter ett litet 4cm reva/färg. Dessutom helrekondad. För dom pengarna är jag nöjd :) den var som förmånsbil hos en kollega så vet ju precis hur den blivit behandlad och skött innan. ville ha en större kombi då jag fått mitt första barn precis, i och med barn i bilen har man dragit ner på gasandet, så dom 109 HK duger väl vid normal körning. Ägde en Saab 9,5 2,3T innan steg 1 chip med typ 235hk. Skillnaden är enorm så klart men man vänjer sig :) dock har jag inte upplevt dessa vibrationer speciellt mycket, för hög växel på för låga varv visdt , men då växlar man!
Har tankat fullt 3 gånger sedan slutet av augusti (/kör inte speciellt mkt, men ändå) så förbrukningen kan man inte klaga på!
I det stora hela är jag jätte nöjd med min v70 men nästa blir nog ändå en med lite mer effekt. Funderar på att byta in denna och ta en begagnad d3, men får se.
Har tankat fullt 3 gånger sedan slutet av augusti (/kör inte speciellt mkt, men ändå) så förbrukningen kan man inte klaga på!
I det stora hela är jag jätte nöjd med min v70 men nästa blir nog ändå en med lite mer effekt. Funderar på att byta in denna och ta en begagnad d3, men får se.

- By Okalettos