Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

skinnet blir slitet speciellt som både jag och min sambo sitter med tjänstebyxor i bilen.

Har tänkt att ha bilen ett bra tag så jag vill hålla skinnklädseln i fint skick.

Min sambo har häst så mycket skit kommer in i bilen så det blir en hel del "skit" i bilen.
Mccartney skrev:Fick även gjort en Läderimpregnering på ditec nu väntar jag bara på överdragsklädseln för framstolarna :)
Jag som småbarnsförälder har letat överallt efter överdragsklädsel till min V70II.
Därför undrar jag lite över vilken klädsel du har hittat. Vad den kostade, samt om den finns som baksätesvariant?
Jag jagar klädsel för hela baksätet samt passagerarsätet fram.

Tacksam för svar.
Mvh Familyman
Familyman skrev:
Mccartney skrev:Fick även gjort en Läderimpregnering på ditec nu väntar jag bara på överdragsklädseln för framstolarna :)
Jag som småbarnsförälder har letat överallt efter överdragsklädsel till min V70II.
Därför undrar jag lite över vilken klädsel du har hittat. Vad den kostade, samt om den finns som baksätesvariant?

Tacksam för svar.
Mvh Familyman
Till baksätet köpte jag volvos eget skydd sitter perfekt. Tror det ligger runt 2000kr jag köpte bagagerumskydd samtidigt.

Överdragsklädseln ska jag hämta idag hos volvo det är handsytt och det kostade 2800 för båda framstolarna och nackskydden. Ska hämta det idag så jag kan kolla vilket märke det blev vilket jag har glömt precis i detta tillfället.

Jag har två stora schäfrar i bilen också därför har jag skydd där back.
hej undra om det vart någet skilnad på skinnet jag ska lämna inn min när jag kommer hem från jobb ditec blir det vart skinet på bilen annet än då du hämtat den hos åf?? min ska till ditec i borlänge vate på mr cap eller ditec sen kan jag säga till han den andra som sa att ditec är dyrt ja det är väl det men ca 1800 ska nästa gång gå på och intivall 18 mån sen behöver man jo inte göra mer om man inte vill
Mccartney skrev:
Familyman skrev:

Tacksam för svar.
Mvh Familyman
Till baksätet köpte jag volvos eget skydd sitter perfekt. Tror det ligger runt 2000kr jag köpte bagagerumskydd samtidigt.

Överdragsklädseln ska jag hämta idag hos volvo det är handsytt och det kostade 2800 för båda framstolarna och nackskydden. Ska hämta det idag så jag kan kolla vilket märke det blev vilket jag har glömt precis i detta tillfället.

Det viktigaste är att den som nu gjort dessa överdrag vet att det är airbags i stolsryggarna, eftersom detta innbär att sömmarna måste vara sydda på ett speciellt sätt......
Kan rekommendera PermaShine som lackkonservering. Gjorde det för 13 år sedan på min svarta Golf -98. Tio år senare såg den väldigt bra ut jämfört med andra jämngamla bilar, och detta utan någon efterbehandling.
Det viktigaste är att den som nu gjort dessa överdrag vet att det är airbags i stolsryggarna, eftersom detta innbär att sömmarna måste vara sydda på ett speciellt sätt......

Har beställt dem av Bilia som har gjort beställningen åt mig. Så självklart fungerar det med airbagen i stolsryggarna.

Det är inget som är köpt på biltema! :o
Mccartney skrev:Till baksätet köpte jag volvos eget skydd sitter perfekt. Tror det ligger runt 2000kr jag köpte bagagerumskydd samtidigt.

Ett stort tack för hjälpen, Mccartney! :-)-)
Då är en beställning lagd på ett stycke baksätesskydd med Artnr:30754506.

Älskar verkligen detta forum! :-)-) :-)-)
Motorn tappar kraft och dör.

Ja motorlampan har tänds några gå[…]

Där är något som är tokeri p[…]

Elpriset

Jag har sett hur mycket abonnemangskostnaden till […]

gummilist

Hade tidigare en V60 MY20 under lite mer än e[…]