Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:
Guru skrev:
buddha skrev: men det är väl bara att i så fall lägga till mjukvara så ska detta funka , eller?
Nej! På V70II är det inte bara mjukvara. Visst går det att eftermontera men det blir DYRT! Mao i praktiken nej.
Gamla P2, dvs S60, V70N,XC70N, S80 och XC90, är det mjukvara som saknas. Går att köpa hos ÅF om man vill.
quote]

Nu blir jag nyfiken, menar du att det inte bara är mjukvara som skiljer mellan bilar som har tidur och inte?
Vad skiljer det mer!?
Får nog göra en Juholt... :oops:
Var lite för snabb och blandade ihop saker och ting. Min gamla DW10 hade annan vattenpump etc så där var inte bara mjukvara. Gjorde en snabb koll och såg såklart att jag hade fel. (Borde kollat innan jag öppnade munnen...) Det är samma vattenpumpar, slangar etc. oavsett om bilen har *HEATER, *PHEATER eller *PARKHEAT.
Variosboy skrev:
Guru skrev: Får nog göra en Juholt... :oops:
Nu återstår bara den slutgiltiga frågan: Tänker du betala tillbaka 160 000 kronor till forumet, eller vad tänker du göra? :mrgreen: :lol:
Om forumet samlar ihop och ger mig 160 000 kronor så kan jag svara på frågan sen... :twisted:
http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... 9.htm?sa=1

Tar mig friheten att lägga ut den aktuella annonsen då bilen är mätarskruvad! Enligt annonsen är mätarställningen 11000 mil men 2010-07-02 gjordes en mjukvaruuppdatering på bilen hos auktoriserad ÅF och då var mätarställningen 16974 mil. 11000 mil passerades redan efter 1½ år! Sedan är den byggd för Hollänsk marknad vilket innebär att stolsvärme etc saknas. Inget fel i det men bra att veta. Vidare står det att den har xenon och det kanske den har också men inte när den byggdes i alla fall.

Glöm dock inte att detta betyder att säljaren är den som skruvat så häng inte honom! Men bilen är skruvad så var uppmärksam och pruta stenhårt!

Tycker någon moderator att man inte får göra så här, ta bort mitt inlägg!
Bilen har inte xenonljus på bilden i alla fall
såg också att annonsen var borta nu, kanske är såld till nån stackare som inte vet det som jag har fått hjälp med här på forumet..Tack för suveränt jobb alla att ta fram diverse info. Så jäkla nöjd att man inte sprang på en sån bil :D
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]