Amli skrev:Misstag? Jag vet att du har haft denna diskussion även innan du införskaffade din nuvarande bil här på forumet. .
Japp, men då planerade jag inte att köpa loss och behålla bilen länge så då såg jag det inte som ett stort problem med en tråkig stereo när den bara skulle åka några år. Det är aldrig för sent att lära sig.
Amli skrev:
Jag håller med om det du säger till en viss del. Men du måste ju tänka på att stereon idag är inte som det var för 15-20 år sen. Idag är det så integrerat med så många andra system och funktioner så det går inte att ha det på något annat sätt förmodligen..
Ja hur smart är det att man har lagt klima och stereo i samma display, det garanterar ju att det aldrig någonsin går att uppgradera steron för då ryker hela kliman.
Amli skrev:
Hur populärt är det idag med en slö dieselmotor utan partikelfilter? Spyr du galla över att det inte går att peta i senaste D5:an i en 745:a? .
Ingalunda, Men det säljs ju fortfarande både bensin och diesel idag så att en bil från 1950 går ju alldeles utmärkt att köra runt med, däremot tror jag inte FM, CD och USB kommer att ens finns tillgängligt, problemet är inte om det är roligt eller populärt, frågan är om det alls finns att tillgå, man har ju tex redan försökt stänga ned FM flera ggr.
Amli skrev:Utvecklingen går framåt och det finns ingen chans att biltillverkare ska kunna framtidssäkra sig mot alla olika format m.m.
Huvet på spiken, det är ju det jag hävdar hela tiden, svetsa inte fast dator, audio, video, navi i bilen för de enheterna utvecklas ca 10 ggr så snabbt som själva bilen gör det.
Som jag sade innan, min Supra håller bra än prestandamässigt men bil-telefonen fick jag plocka ur för där har det ju hänt en del sedan 1994.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.