- tis 03 feb 2009, 17:24
Kolla med någon annan handlare och se vad du får för pris. Kolla även vad det skulle kosta att beställa en ny bil...
Moderator: Moderatorer
bilgalen skrev:Dessutom så får ni som vill ha maxutrustade bilar inte ett skit för allt det där när ni väl säljer. Vad är tex en Volvo XC90 executiv V8 värd idag, snacka om värdeminskning :lol:Tror ju i och för sig inte att en "tom" XC90 V8 (std är väl hög iofs) skulle vara lättare att sälja...
bilgalen skrev:Nu är vi där igen. En del som värderar sitt "krims krams" upp i skyarna. Alla gör inte det. Därför är det ju helt galet att dra upp exempel som kostar 100kkr mer än vad ursprungsbilen kostade??Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.
Dessutom så får ni som vill ha maxutrustade bilar inte ett skit för allt det där när ni väl säljer. Vad är tex en Volvo XC90 executiv V8 värd idag, snacka om värdeminskning :lol:
jhenrikj skrev:Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.
jhenrikj skrev:Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.Det kan jag också lova.
bilgalen skrev:Det är klart att man inte får igen några pengar...men man kanske får sålt bilen. Vet själv hur det var när jag letade bilar förra gången jag köpte bil. Bilar som var för dåligt utrustade var ju inte intressanta hur billiga de än var.jhenrikj skrev:Jag kan lova dig att hade gått att bygga executive med något annat motoralternativ än v8 så hade du fått betydligt mer för en executive än en kinetic med samma motor på begagnatmarknaden.Det kan jag också lova.
Men det intressanta är ju HUR pass mycket mer man får. På vanliga "standard" bilar får man ju liksom inte igen "investeringen" i utrustning (förutom vissa speciella tillval som tecx quattro på Audi)?