- sön 10 aug 2008, 10:25
#209794
Jag håller med perhall. Personligen tycker jag det är mycket eget tycke och smak samt körstil och användning som avgör vad som passar ens eget ändamål bäst. Att säga en motortyp är bättre än någon annan är bara trångsynt. Må hända att den är bäst för just en själv är en helt annan sak.
I och med köpet av XC70´n var det första gången jag ägt en diesel bil. Och jag kan hålla med att min första reaktion var negativ, nämligen när man tryckte igång den. Jag tyckte den lät HEMSK! Men så fort man sitter i bilen och rullar så försvinner det. Självklart är inte ljudet lika härlig som en mjuk 6:a men absolut inte störande. Jag var även innan köpet inte så mycket för diesel bilar då jag kommer från en bakrund av endast bensinare och många turboladdade sådana med mycket effekt. Men jag känner att jag inte nyttjar effekten alls på samma sätt som jag gjorde innan (läs innan man fick barn m.m....). Jag har fått en helt annan körstil och då passar diesel bra. Kraften finns direkt och man behöver inte tokvarva för att det ska hända något.
Som sagt, för min körstil m.m så var inte t ex 3,2 något alternativ och därför blev det utan tvekan en diesel.
I och med köpet av XC70´n var det första gången jag ägt en diesel bil. Och jag kan hålla med att min första reaktion var negativ, nämligen när man tryckte igång den. Jag tyckte den lät HEMSK! Men så fort man sitter i bilen och rullar så försvinner det. Självklart är inte ljudet lika härlig som en mjuk 6:a men absolut inte störande. Jag var även innan köpet inte så mycket för diesel bilar då jag kommer från en bakrund av endast bensinare och många turboladdade sådana med mycket effekt. Men jag känner att jag inte nyttjar effekten alls på samma sätt som jag gjorde innan (läs innan man fick barn m.m....). Jag har fått en helt annan körstil och då passar diesel bra. Kraften finns direkt och man behöver inte tokvarva för att det ska hända något.
Som sagt, för min körstil m.m så var inte t ex 3,2 något alternativ och därför blev det utan tvekan en diesel.