Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bilgalen skrev:Låter som en högst ovanlig installation av växellåda i den här Volvon? Spaken brukar ju inte gå ner i bensintanken :lol:

Klart det ska vara automat. En sån här V70 blir ju inte sportig även om det råkar vara manuell låda i den. Är och förblir en glidarvagn!
Va?! Brukar den inte!? :wink: Du kanske aldrig har hört det uttrycket innan? :wink:

Kombi, oavsett märke är ingen sportbil, så automat är det som gäller. Har för mig att t.ex BMW erbjöd 550i med manuell låda, kan inte speciellt populär i beg.hallen......

M5 Touring är väl så nära sportbilskombi man kan komma. Men jag föredrar E63 AMG med en riktig automatlåda.
av Steff 99
Kombi, oavsett märke är ingen sportbil, så automat är det som gäller. Har för mig att t.ex BMW erbjöd 550i med manuell låda, kan inte speciellt populär i beg.hallen......

M5 Touring är väl så nära sportbilskombi man kan komma. Men jag föredrar E63 AMG med en riktig automatlåda.
Oj nu kom det väääääldigt långt från ämnet.... E63 AMG/M5 Touring är förklädda sportbilar inget annat, väldigt långt från en familjekombi...med prisläge på en miljon o däröver........
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Oj nu kom det väääääldigt långt från ämnet.... E63 AMG/M5 Touring är förklädda sportbilar inget annat, väldigt långt från en familjekombi...med prisläge på en miljon o däröver........
Det beror på hur man ser det. Jag tycker inte att en E63 AMG T är en sportbil. Den går som en raket, men den är knappast en sportbil. Sportbil för mig är mer 997 GT2/GT3, F430, Lambo gallardo osv...

ON TOPIC igen!

Hur går det med bilvalet!?
av nickel
Min farsa har beslutångest men det lutar åt en D5 enligt de specifikationerna som står högst upp i denna tråd fast utan AWD.. Behövs antagligen inte skåne eller vad tror ni? Är det värt 20 000 kr extra?

Annars har vi tittat på den här:

http://www.blocket.se/vi/14123676.htm?ca=10_s

En S80 V8 som har stått på Torslanda och används till fotomodell etc..Den är aldrig inregistrerad och har alla garantier kvar samt bara gått 30 mil. Minuset är att den är tillverkad 2006. Är det någon skillnad på dagens modeller? Mycket barnsjukdomar på de tidiga exemplaren?

Efter att ha prutat lite så får vi den för 370 000 kr och nypriset är 584 000 kr..

Vad tror ni om det? Är det en bra affär?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
AWD är LÄTT värt 20 000kr extra!!

Skulle lätt tagit V8an. Utan tvekan. Har själv spanat in en liknande. Alltså en 'ny' S80 V8 awd MY07. Till ett väldigt bra pris!
av Steff 99
Var och tittade inne hos en Volvohandlare under veckan ...där stod en ny XC70 3,2 bra mycket dumpad prismässigt...så det går säkert att pruta ner priset på både V8 och 3,2 riktigt rejält idag.
De är nästa helt osäljbara enligt folk i säljledet...efter all miljödiskussion.
Idag är det etanol och Diesel över hela linjen som gäller.
Nästan hela SAAB:s försäljning i Sverige är etanol idag, det är med all säkerhet något som kommer att synas på Volvoförsäljningen också nu när etanolen kommer på V70II, det är kanske något att tänka på när man köper bil idag och vill ha några kronor kvar när den skall bytas nästa gång.
Fällbart framsäte?

I vår tidigare V70 fanns det beskrivet hur […]

S40 2,4 Aut. MY04 OK köp ?

Ett tips är att 'villkora' köpet med att[…]

Jag har inget bra svar på kolvringar. N&aum[…]