axxa skrev:Man kan ju annars använda den lilla knappen med ett stort P och en liten kona för att stänga av backvarnaren.....Japp, för det andra tippset gör iaf inget i S80N..... Kanske annan funktion i XC90?
Moderator: Moderatorer
axxa skrev:Man kan ju annars använda den lilla knappen med ett stort P och en liten kona för att stänga av backvarnaren.....Japp, för det andra tippset gör iaf inget i S80N..... Kanske annan funktion i XC90?
VolvoBM skrev:Nej, däremot S40/V50/C30/C70. Jag står för mitt misstag!axxa skrev:Man kan ju annars använda den lilla knappen med ett stort P och en liten kona för att stänga av backvarnaren.....Japp, för det andra tippset gör iaf inget i S80N..... Kanske annan funktion i XC90?
XC90_Executive skrev:Är det inte konstigt att de inte har samma funktioner i samtliga bilmodeller? Det blir ju inte billigare för kunderna på det här sättet. Och knappast lättare för servicekillarna att hålla reda på alla varianter..VolvoBM skrev:Nej, däremot S40/V50/C30/C70. Jag står för mitt misstag!axxa skrev:Man kan ju annars använda den lilla knappen med ett stort P och en liten kona för att stänga av backvarnaren.....Japp, för det andra tippset gör iaf inget i S80N..... Kanske annan funktion i XC90?
VolvoBM skrev:Två negativa Wow:Om jag får kommentera ditt första negativa ”Wow” att det inte går att ändra radiokanal när Parkeringshjälp är aktiv.
Det går ej att byta kanaler på radion om backen är i....
Pip-ljudet vid öppet bälte är outhärdligt högt...... (Ja, jag kör alltid med bälte, men vill ej ha det i garage eller vill ej ha pipljud när två lite mjölk ligger i passagerarstolen på fel ställe....)
Säkerhet eller överförmyndarskap? Gränsen är hårfin.....
Men den största Wow:en är att Volvo nu har gjort en bil som är kul att köra, det är i mina ögon det viktigaste
mikeS80 skrev:Det var det jag misstänkte, att det var en brist i deras logik, inte min "konstiga tanke". Visst är det ett skitproblem, och man kan ju alltid stänga av radion, (när de pratar om snuskiga och roliga saker som mina barn verkligen gillar att höra...)VolvoBM skrev:Två negativa Wow:Om jag får kommentera ditt första negativa ”Wow” att det inte går att ändra radiokanal när Parkeringshjälp är aktiv.
Det går ej att byta kanaler på radion om backen är i....
Pip-ljudet vid öppet bälte är outhärdligt högt...... (Ja, jag kör alltid med bälte, men vill ej ha det i garage eller vill ej ha pipljud när två lite mjölk ligger i passagerarstolen på fel ställe....)
Säkerhet eller överförmyndarskap? Gränsen är hårfin.....
Men den största Wow:en är att Volvo nu har gjort en bil som är kul att köra, det är i mina ögon det viktigaste
Jag anser att man kan kategorisera detta som en ”bugg” eftersom det inte är logiskt att man i detta läge inte kan att styra radion men andra funktioner. Då jag har bluetooth kan jag förflytta mig till telefonläget och från detta läge gå in radioläget och byta kanal även då när Parkeringshjälp är aktiv. (Man kan göra samma sak via Menysystemet). När man har gjort detta har man förmodligen backat klart så tipset är i och för sig ganska värdelöst.
Infide skrev:Den som har tonårsdöttrar rekomenderar jag att behålla det knepet för sig själv ;)Det kanske är så som det hände....... :lol:
Nog är det bytt en massa EGR ventiler på[…]